Is het verstandig om een corrupte SSD te clonen?

Hallo GoeieVraag leden!
Ik zou graag advies willen op het volgende:
Ik wil data overschrijven naar een nieuwe SSD, maar het programma geeft aan dat de originele (oude) of de nieuwe corrupte delen bevat.

Nu heb ik dit gecontroleerd met een tool (Crystaldisk) en deze geeft aan dat de oude voor 99% goed is en de nieuwe voor 100%

Is het verstandig om alsnog met een andere tool proberen alles over te zetten naar de nieuwe SSD of is het verstandiger om een clean install te doen. Of als er andere idee'en zijn, dan hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hangt er maar net vanaf wat er in die "bad sectors" aan data staat.
Die ben je dan namelijk (nog steeds) kwijt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vermoed delen van het OS aangezien deze soms stopt met functioneren.

Het beste antwoord

De melding geeft aan dat de bad sectors mogelijk niet gekopieerd worden. Er lijkt mij dus geen risico in het kopieren. Maar als de nieuwe SSD een opstartschijf in een pc wordt, zou ik de oude SSD eerder naar een externe harddisk kopieren en vervolgens alleen op de SSD zetten wat je echt nog regelmatig nodig hebt.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De nieuwe SSD word een opstartschijf in een pc.
Een clean install raad je dus aan. Waarvoor dient het overzetten naar een externe schijf?
paulus811
8 jaar geleden
In dat geval zou ik inderdaad een clean install doen en de data overzetten op een externe harddisk. Vanaf daar kun je de bestanden op de nieuwe SSD zetten die je nodig hebt. Omdat de SSD al bad sectors heeft, is de kopie naar usb harddisk om te voorkomen dat je alles kwijt raakt als de ssd helemaal de geest geeft. Dan heb je namelijk niets meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelijk gemaakt dat je er dan nog niets aan hebt