Blijft de printer aan een computer gekoppeld zitten? In dat geval is het toch aanraadbaar om eens in de twee weken een klein printje te maken, zodat de printerkoppen niet verstopt of uitgedroogd raken.
Is de printer afgekoppeld, dan zou ik de inktpatronen eruit halen en deze afdekken, zodat ze niet uitdrogen.

Hoewel het goed kan gaan als je de printer op een vrij koele plek bewaard.
Bij mij heb ik de printer vorige week voor het eerst in anderhalf jaar weer eens gebruikt en tot mijn stomme verbazing kwamen de printjes er prima uit.
Volgens een kennis kwam dat omdat de printer op een redelijk koele plek gestald was.
(de printer staat op mijn slaapkamer, op circa één meter van een raam dat vaker open dan dicht is).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jvd
8 jaar geleden
O K, 't Is een printer met vaste koppen. Maar als ik de inktpotten daar af haal dan verdrogen toch die inktkoppen en zitten dan misschien voor eeuwig verstopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sommige printers moeten aangesloten blijven op het lichtnet zodat de automatisch de koppen openhouden. Brother bijvoorbeeld.