Wat is er mis met mijn geluidsinstallatie?

Sinds enige tijd heb ik een nieuw speakersysteem voor mijn computer, om precies te zijn de logitech X-540. Alle plugjes zitten er goed in (op kleur), maar wanneer ik met mijn Realtek HD geluidskaart een test uitvoer (waarbij het systeem dus een testgeluid laat komen uit elke speaker) komt er uit sommige speakers totaal geen geluid of komt het geluid uit de 'verkeerde' speaker. Wanneer hij dan aangeeft dat het testgeluid uit de subwoofer hoort te komen komt het uit de centerspeaker. Bij films heb ik regelmatig geen spraak. Overigens werken wel alle speakers gewoon bij muziek, maar soms klinkt het raar 'golvend'. Wie weet wat er nog mis kan zijn of weet een goede site of plek waar ik een dergelijk probleem kan voorleggen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Een jaar terug was ik bij een klant van mij die een vergelijkbaar probleem had met zijn homecinemasysteem. Ik heb voor hem toen alles los gehaald en opnieuw aangesloten. Nu bleken de kleuren blauw en paars en de kleuren rood en oranje erg veel op elkaar te lijken. Kijk dit nog eens goed na of dat je de kleuren wel goed hebt zitten...

Je noemt specifiek de subwoofer en de centrespeaker. Ligt het niet aan het dus verkeerd aansluiten van die 2?

Anders gewoon terug gaan naar de winkel, want dan zit er wellicht een fout in het systeem. En je hebt altijd 2 jaar garantie. Dit is verplicht sinds 01-06-07...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon terug gaan naar de winkel waar die vandaan komt. Zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor de garantie en dat deze verleend wordt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat doet er niet toe, een webwinkel is ook een winkel. Je mag bepaalde dingen verwachten bij een bepaald product van een bepaalde prijs. Zeker als de verkoper ook nog eens bepaalde verwachtingen heeft gewekt, bijvoorbeeld door het product op een bepaalde manier te omschrijven. Op deze garantie kun je gewoon aanspraak maken. Omdat het op afstand is, is het wellicht verstandig om eerst even contact te zoeken met Dell over hoe zij het liefst de garantie willen afhandelen.

Andere antwoorden (5)

Tja dat kan zoveel zijn, kan ik zo niks zinnigs op zeggen. Eerste stap lijkt mij een bezoek aan de support pagina van logitech
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de problemen denk ik dat je software niet up to date is. Hiervoor heb ik 2 tips:

Kijk voor de nieuwste update's van je geluidskaart, en mogelijk softwareondersteuning van de geluidsinstallatie. En mogelijk dat er nog windows update's beschikbaar zijn voor de compabiliteit met je geluidsinstallatie.

Voor de geluidsproblemen bij de films denk ik dat het ligt aan het ontbreken van codecs. Je kunt K-lite codec pack (freeware) downloaden om dit op te lossen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan je helaas zelf niet helpen, maar heb even rondgekeken.
Op tweakers.net staat een thread over dit systeem.
Leg daar je vraag (ook) eens voor.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je de laatste drivers van je geluidskaart geinstalleerd? Dat zou kunnen helpen als ik een beetje zoek vind ik meerdere oplossingen. Ik weet alleen niet of deze voor jou helpen.

Een oplossing is de instellingen aan te passen. Je kunt instellen dat je 8 speakers hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dat golvende geluid komt door een gebroken kabel, van binnen dus dat zie je niet van buiten. Ik heb dat ook gehad met mijn oortjes.