hoe verlaag ik de tempratuur van mijn Processor ?

de temratuur van mijn Processor is 86c ! hoe vrlaag ik dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Wat ben je aan het doen als de processor warm wordt en hoor je de koelers ook erg ?

Maak de computerkast is open en kijk of de koeler nog wel stof vrij is .

je kan de koeler vervangen voor een betere als deze niet genoeg koelt en nieuw koelpasta eronder kan ook goed helpen

Als je niet weet hoe je dit doet kan je het beter niet zelf doen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed antwoord. Extra toevoeging, reageer wel snel want de max temperatuur voor dit type processor is 71.4C (bron: http://ark.intel.com/products/39107/Intel-Core2-Quad-Processor-Q8300-4M-Cache-2_50-GHz-1333-MHz-FSB ) Op dit moment ben je dus je cpu aan het branden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
Er is ook nog een mogelijkheid dat een onjuiste waarde wordt weergegeven, maar dit is wel een geloofwaardig getal (heb ook wel eens 500 graden gezien, wat gewoon een meetfout was).
Plaats een extra ventilator en zorg dat de al aanwezige stofvrij zijn. Een extra ventilator is vrij eenvoudig zelf in the bouwen en hoeft niet veel te kosten. Wel even opletten dat je een "silent" exemplaar kiest omdat anders de hoeveelheid herrie uit je systeemkast teveel toe kan nemen.