Mijn laptop heeft 16gb werkgeheugen en nog 2 vrije sloten, kan ik daar nog 2x 8gb toevoegen? En is dat dan eerder welk merk?

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten met het inbouwen van geheugen in een laptop?

Toegevoegd na 1 uur:
Windows 10

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
8 jaar geleden
ligt er aan welke Windows je hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat heeft dat voor zin? Kan mij geen situatie voorstellen dat 32GB meer voordeel heeft t.o.v. 16GB op een laptop.... Echt totaal overbodig...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom is dat overbodig als ze laptops verkopen met 32gb aan geheugen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelfs 16 GB is al overkill voor 95% van de mensen. Als ze al bestaan (link?) zal het of een marketingtruc zijn (verkoopt lekker hoge getallen) of voor heel specifiek gebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@alpa Ga eens dat doen wat je doet op zijn gekst (veel tabs openen in chrome, een video editen etc.) en kijk dan eens hoeveel RAM dat in beslag neemt. Ga je over de 16GB heen of zit je er tegenaan dan pas heeft 32GB zin. Anders is het geld weggooien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier 7 laptops met 32gb aan geheugen:
http://www.bol.com/nl/l/computer/laptops/N/4770/filter_N/16626/index.html?collapse=16581+16560+16548+14032+1293+16538+8375+16547+16609+16714+12655+19208+7287&limit=4819
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@alpa totaal onnodig. Vooral bij die gaming laptops. Er is geen spel dat 32GB RAM ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je MrTomaat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@alpa, hoeveel virtuele machines draai je? Bij meer dan 4 is 16GB misschien zinvol.

Het beste antwoord

Het kan maar je moet kijken wat voor geheugen je moet hebben, (DDR2, DDR3, DDR4 etc) Of het dimms zijn van volledige grootte, of de kleine variant voor in laptops. En je moet kijken wat voor snelheid het is. Verschillende merken maakt niet veel uit. Zolang het dus maar de goede snelheid is en het er in past. Ook moet je kijken of je besturingsprogramma het aankan. Windows 7 Home Premium kan maximaal 16gb aan. En Home basic zelfs maar 8gb. Dus je moet op zijn minst Windows 7 Professional hebben. Bij Windows 8/10 maakt het niet uit wat voor variant je daarvan hebt.
Als je niet zeker weet wat voor geheugen er in je laptop zit kan je het type/serienummer (samen met merk) op internet opzoeken of je kan het geheugen uit je laptop halen om te kijken wat voor geheugen het is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. Nee dat kan niet. Dat hangt af van wat jouw laptop aan maximaal geheugen aan kan. Dit kan je meestal vinden door het zoeken op type / serie nummer van de laptop. Is de meeste gevallen gaat dit wel.