Kan je een cellofaan beschermlaag van je ipad scherm los halen en weer terug doen?

Er zitten wat lucht bellen onder.
Als ik hem opnieuw plaats zit het dan weer goed?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het kan, maar ga er maar van uit dat er dan nog meer luchtbelletjes onder zitten.
Wat je wel kunt doen is een nieuwe zogenaamde screen protector kopen , maar ook die aanbrengen is best een ingewikkeld klusje.,Je scherm moet volledig schoon, droog en stofvrij zijn, en eigenlijk de omgeving waarin je werkt ook, want een minimaal stofje (en dus een dikke luchtbel) heb je zo te pakken.

Tegenwoordig hebben ze ook iets nieuws - maar wel iets kostbaarder - dat "liquid glass" heet en iets makkelijker bubbelvrij is aan te brengen en langer houdt. In het filmpje zie je hoe het werkt. (Dit is een willekeurige link ; het is vrij alom verkrijgbaar).

https://www.youtube.com/watch?v=XYRKFCYh0hY
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, ik zou het cellofaan er niet afhalen; dikke kans dat je er vettigheid op krijgt en dan plakt het nooit mooi meer.
Maar er is wel een praktische oplossing: prik de luchtbelletjes lek met een heel scherp speldje of naaldje en druk dan de lucht er uit. Dit is vooral haalbaar als er niet te veel van die belletjes zijn. is je naaldje scherp genoeg dan volstaat al heel licht prikken.