Hoe kan ik een zeer goedkope pc maken?

ik moet een pc maken voor mijn broertje, hij heeft niet zoveel behoeftes aan super goeie prestaties, behalve dat er soepel windows op moet draaien. Hij wil er gewoon een beetje op internetten en van die flash games spelen. Misschien is iets van een barebone een idee? Ik zou het niet weten, mijn doel is om een zo goedkoop mogelijke computer te maken die soepel windows kan draaien.

Ik hoop dat 1 van jullie een advies heeft en mij daarmee kan helpen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
8 jaar geleden
tweedehandsje?
capthavoc
8 jaar geleden
marktplaats ? de moeite van het bouwen niet waard
ik vind die mini desktop van HP of Emachine erg leuk.
al kan daar waarschijnlijk nooit een ander videokaart in aangezien je dan een speciale moet hebben.

Antwoorden (3)

De belangerijke dingen zet ik even neer
Rond de €450. Ik heb de zelfde en werkt prima voor school & gamen en dagelijkse dingen

Intel core i3 4160 €130.-
Nvidia Geforce 750 TI €140.- a €160.-
ASRock h81m-hds €40 a €50
corsair veangence pro series 8gb €50

Toegevoegd na 1 minuut:
En welke windows versie moet het zijn? 7/8/8.1/10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windows hoeft niks te kosten, heb van school nog een windows 10 key gekregen
:D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vergeet wel een computerkast.
zoals je het beschrijft heb je niet meer nodig dan simpel internet, een oude laptop met windows erop is denk ik ook goed genoeg, misschien makkelijker dan zelf een hele pc bouwen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou niet bang zijn om bepaalde onderdelen tweedehands te kopen. Een videokaart kun je meestal wel voor een redelijke prijs vinden, vooral als je naar een vorige generatie zoekt. Misschien een GTX 650(ti) of een GTX 660.
Een behuizing kun je ook makkelijk gebruikt vinden, zolang je weet dat alle andere onderdelen passen kan er toch niet echt wat misgaan.
Alleen een processor en voeding en misschien een moederbord zou ik nieuw kopen. Dit betekent echter niet dat het al te duur moet worden. Gewoon een i3'tje zoeken met een passend moederbord. Zal niet al te duur zijn. Ook hier kun je naar vorige generaties kijken waar je geld mee kunt besparen.
Succes!