wat kun je met 2 videokaarten, dat je met 1 niet kan?

ik zit te denken om mijn videokaart te upgraden, maar vind het zonde om mijn huidige zomaar weg te doen, dus wat kan ik als ik er 2 heb? is het ook mogelijk om nvidia en amd te combinerten?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je moederbord het toestaat om twee videokaarten aan te sluiten kan je dit doen. Dit heet in geval van Nvidea, SLI en in het geval van amd, Crossfire. Je hebt dan ook twee (of vier) videokaarten nodig van hetzelfde type met ondersteuning voor dan wel SLI, dan wel Crossfire. Let echter op dat twee videokaarten in veel gevallen niet gelijk staat aan twee keer zoveel prestatie.
Dus indien je een moederbord hebt dat al SLI of Crossfire ondersteunt kan het voordelig zijn om te kijken naar een extra videokaart, maar zo niet is het verstandiger om je huidige te vervangen en je oude te verpatsen.