Waarom verandert vaak de instelling van mijn toetsenbord waardoor een "?" een "=" wordt?

Dit kan ik herstellen via ctrl-shift, maar wateigenlijk is de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
6.2K

Het beste antwoord

Dat kan naast de hierboven al gegeven antwoorden te maken hebben met het eventueel naast elkaar laten draaien van verscheidene applicaties op je PC waardoor je instellingen dan soms (ten onrechte) blijven "hangen".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt je toestenboard instellen op Amerikaans of Nederlands. Hij moet op Amerikaans. Rechts onder in je scherm zie een piepklein beeldje van de instelling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, dast heb ik ook heel vaak. Het komt door te lang shift in drukken. Een goede oplossing ben ik n iet tegen gekomen. Iemand zij mij dat je de instellingen moet veranderen; rechtsonder staat NL en dat moet EN worden of andersom. Maar voor mij is dat nog geen structurele oplossing gebleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een structurele oplossing is alleen Nederlandse taalinstelling instellen met VS indeling en alle andere instellingen VERWIJDEREN.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jij hebt 'iets' met computers :-)
Dat heb ik ook vaak, bij mij komt dat omdat ik per ongelijk ctrl en shift tegelijk indruk. Dus om het te herstellen doe ik het expres nog een keer :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veelal kent de computer het aangesloten toetsenbord. Dit is alleen niet altijd de standaard ingestelde, dus inderdaad alle behalve de juiste (NL of US, hangt van de toetsenindeling af) verwijderen. In XP zelfs 2x verwijderen, aangezien dan pas het verkeerde layout echt weg is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rechtsondering je scherm heb je het taal-icoontje (bv. "NL" of "EN"). Dat geeft de instelling van de taal, en daarmee de layout, van het toetsenbord weer. Er zijn shortcuts (snelkoppelingen) die deze taal doen veranderen.
Om de shortcuts uit te schakelen rechtsklik je op het icoontje, en ga je naar instellingen/settings, waarna je in een menu komt waar je ze kunt uitschakelen.
Daarna wel even handmatig de taal goed zetten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
control-shift is de oorzaak én de oplossing