Toetsenbord weigert speciale tekens te geven. Hoe los ik dit op?

Voorheen kom ik bijvoorbeeld het dubbele aanhalingsteken-symbool intikken (naast enter) en dan de e, om dan een e-met-dubbele-puntjes te krijgen. Of right-alt en 5 voor een euro teken. Dit werkt niet meer.

Heb geprobeerd met de taalinstelling (Ctrl-shift) want die geeft nog enkel de keuze tussen NL en US . Beide werken op zich wel, maar geven de verkeerde output. Zo geeft Alt+5 bij NL ½ en US niets...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Probeer eens de toetsenbord indeling in te stellen op Verenigde Staten (Internationaal).

Op Windows 8 kan dat zo:

- Ga naar het configuratiescherm.
- Kies rechtsboven op het scherm ervoor om het configuratiescherm in te delen in categorieën. (Weergeven op: Categorie)
- Kies voor de categorie 'Klok, taal en land/regio'.
- Kies voor 'invoermethode wijzigen' onder het kopje Taal.
- Druk op de knop 'opties'.
- Als Verenigde Staten (Internationaal) nog niet in de lijst staat, kies dan voor "Voeg een invoermethode toe." Zoek vervolgens naar Verenigde Staten (Internationaal), selecteer het, en druk op toevoegen.
- Verwijder nu de toetsenbord indelingen die je niet wilt gebruiken, bijvoorbeeld 'Nederlands' en 'Verenigde Staten'.

Als het goed is zou het nu weer moeten werken, laat even weten of het gelukt is!

Toegevoegd na 5 minuten:
Windows 7:

Op Windows 7 gaat het instellen op ongeveer dezelfde manier, maar soms zijn de namen van de knoppen net even wat anders, of ziet het instelscherm er wat anders uit.

Hier kan je een handleiding vinden hoe het ingesteld kan worden op Windows 7:
http://www.seniorweb.nl/tip/61149/tip-toetsenbordinstelling-wijzigen-in-windows-7
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er bestaat geen toetsenbord indeling US (Internationaal). Bedoel je misschien Verenigde Staten (Internationaal)? In je vraag had je het over de toetsenbord indeling 'US', dus ik ging ervan uit dat je 'Verenigde Staten' gebruikte, en niet 'Verenigde Staten (Internationaal)', dit zijn namelijk twee verschillende toetsenbord indelingen. Wat werkt er precies wel en wat niet met Verenigde Staten (Internationaal)? Werken de aanhalingstekens goed? En lukt het om puntjes op een e te krijgen? (ë) Werkt het euroteken?