Wireless ip camera via internet bekijken?

Ik heb een wireless ip camera geinstalleerd. Hoe kan ik die via internet (als webcam) bekijken? Volgens mij moet ik meer doen dan alleen het ip adres van de camera intypen (werkt alleen in thuisnetwerk).

Ik las iets over poorten doorschakelen in de modem? Klopt dat (ik heb een speedtouch 780wl modem)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
3.2K

Het beste antwoord

Als je de camera rechtstreeks vanaf het internet wilt bereiken moet je inderdaad TCP-IP poorten open zetten.
Dit doe je in je modem. Vaak is dit bijvoorbeeld poort 80, als de camera te benaderen is via de webbrowser met http ervoor.
Er is ook een veiliger protocol, dat is https, dit gaat meestal over poort 443.
Een bank gebruikt bijv. 443 voor internetbankieren.
Dus zoek uit welke poorten je nodig hebt en zet die open in je router/modem.
Vanaf internet benader je je webcam dan met je ip-adres:poortnummer.
Het is misschien wat lastig uit te leggen, dus je mag me mailen voor meer info.

Toegevoegd na 4 minuten:
Benaderen vanaf internet doe je dus niet op het internet-ip-adres, maar op je externe ip-adres.
Dit hele fenomeen heet Network Address Translation (NAT) en Port Address Translation (PAT). Zo heet het meestal ook in het modem.
Je eigen ip-adres (extern) kan je achterhalen door te gaan naar www.ipchicken.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als het goed is zit er meestal wel een handleiding bij hoe je alles moet instellen.
zo niet kijk op de site van de maker van de webcam of daar instructie staan hoe je hem moet aansluiten

kijk eens op de onderstaande link misschien heb je er iets aan