Hoe update je de bios van mijn ASUS computer?

Ik wil mijn bios updaten maar ik heb de ASUS CG8270 met een P8H77-M PRO maar de computer ziet het moederbord als een CG8270. Hoe kan ik dit veranderen? Ik wil de nieuwste bios versie erop zetten (versie 1505) nu versie 0708. Ik heb windows 8.1 64 bit. Gtx 970 (Gpu) en een i7 3770 (Cpu).
https://www.asus.com/Motherboards/P8H77M_PRO/HelpDesk_Download/
https://www.asus.com/Desktops/CG8270/HelpDesk_Download/

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er klopt iets niet in je verhaal. Je zegt dat je nu Bios-versie 0708 hebt, maar die versie komt alleen voor bij CG8270 en is bovendien de meest recente. En je computer geeft ook aan dat het een CG8270 is. Dus: is het wel een P8H77-M PRO ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat het een p8h77m-pro is?

Antwoorden (2)

Misschien moet je eerst die bios utility nemen ?

er staat iets van bios renamer dus wellicht dat deze het dan aanpast

lees goed wat er allemaal staat en voer de procedure goed uit
bij twijfel beter lezen
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe kan ik die runnen?
Kees, die P8H77-M Pro heeft nooit versie bios versie 0708 gehad. Deze ging van 0501 -> 0801 (zie bron) Dus kennelijk heb je dat moederbord helemaal niet, en is het gewoon wat je computer zegt: een CG8270. Download anders Speccy dan weet je het zeker.
Waarom wil je de BIOS updaten? Fabrikanten adviseren altijd, als je geen probleem hebt, update dan NIET!.... Doe het niet omdat je denkt dat alles sneller wordt o.i.d. want dat wordt het niet...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo j4ckk1nth3b0x,
ik heb een nieuwe gpu en daarom wil ik mijn bios updaten.
de CG8270 heeft de 0708 wel gehad zie bios bij Windows 8.1 64 bit 2de link. Maar ik wil die van p8h77-m pro erop hebben omdat dat moederbord in mijn pc zit en omdat dat een nieuwere versie is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ik zei ook dat de P8H77-M Pro nooit versie 0708 heeft gekend, en dat het daarom waarschijnlijk een CG8270 is. Dus als jij zegt dat je nu versie 0708 draait kun je nooit een P8H77-M Pro hebben, want ook onder Win8.1 64Bit verschijnt die 0708 versie niet. Maar goed, als jij denkt dat het kan dan zal ik je hier niet van weerhouden...en kun je de BUP utilitie downloaden voor onder DOS en daarmee je BIOS flashen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie ook overclockers.com waar men hetzelfde vraagt over jouw systeem, en met het programmaatje cpu-z tot dezelfde conclusie komt als j4ck1nth3b0x:
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php/736115-Attempting-to-change-to-a-diffrent-bios-chip-with-diffrent-bios-driver Je moederbord is een OEM-versie, die gelimiteerd is. Probeer dus niet je BIOS te flashen!! (Behalve natuuurlijk met de officiële BIOS op http://www.asus.com/Desktops/CG8270/HelpDesk_Download/ )