hoe weet ik of ik 'Wake on LAN' heb of kan krijgen?

Ik ben benieuwd of ik ook wake on lan ook op mijn pc kan krijgen, mijn moederbord is een msi a78m-e35. Ik hoop dat het hierop kan.

Ps. Ik kon het niet in de bios vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je moederbord de RTL8111E netwerkchip heeft is WoN geïntegreerd in ACPI en APM. AMD Magic Packet en Microsoft Wake-up frame worden beiden ondersteund. WoN werkt alleen op LAN niet op wireless. Testen en je hebt het antwoord.

Antwoorden (1)

Ik kan natuurlijk niet in je bios kijken maar wakeup lan is een vrij standard optie
vond deze vidoe die over een msi moederbord gaat
dus waarschijnlijk is het bios vergelijkbaar ?

je moederbord is vrij modern dus het kan eigenlijk niet ontbreken

Let wel lan over wireless zou wel eens niet kunnen werken dus over je bedrade netwerk kaart zou het moeten lukken.

prusten maar

Je kan altijd je bios resetten naar default values dus het is een kwestie van
uitvogelen hoe het werkt met een beetje beleid moet het kunnen.

let wel ga niet zomaar, om niets, je bios updaten ook als die mogelijkheid bestaat, dan is het niet iets dat je zomaar even moet doen.

denk na voordat je daar mee begint.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, het werkt nu binnen het netwerk, maar hoe kan ik het zo maken dat het ook buiten het netwerk werkt?
capthavoc
8 jaar geleden
Vaak is het eigenlijk een kwestie van op beide devices hetzelfde programma te hebben. Bijvoorbeeld iets als teamviewer vnc viewer etc
FTP servers etc deze kan je al via je browser instellen
of zoiets als een bewakings webcam ? Tegenwoordig is file sharing een steraming handiger met dropbox of netflix o.i.d maar hier wat leesvoer http://lifehacker.com/348197/access-your-computer-anytime-and-save-energy-with-wake-on-lan