Is een dure computer via de post verzenden verstandig/veilig?

Het probleem is anders zou ik de computer uit Heemskerk moeten ophalen en dat is circa 2 uur rijden :/, ik weet alleen niet hoe slim het is om de pc te verzenden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Als je de losse onderdelen besteld hebt zit alles netjes per stuk in doosjes gepakt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het bij een bedrijf is gekocht dan ligt het risico voor de verzending bij de verkoper. Een nieuwe computer zit in een doos die zorgt voor goede bescherming tijdens transport.
Een particulier gekochte computer zou ik altijd ophalen om het werkend te zien en geen geduvel over wel of niet werkend verzonden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt het als ik denk dat het een pc is die je bij een particulier koopt. In Heemskerk is er maar 1 computer zaak en die heeft niet echt een moment dat zij echt voordelig een pc aanbieden! Ik kan het weten want ik woon on Heemskerk!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo, ik zou het niet hebben gedaan, ze zou hem niet werkend kunnen zien. dus zou deze kapot kunnen zijn, daarnaast kan deze ook nog via de post kapot gaan. en dan zit jij met een computer die niet doet. of je krijgt hem gewoon hellemaal niet.
dus het lijkt mij niet verstandig, dan zou je maar een stukje moeten rijden maar dan weet je wel zeker wat je koopt. Gr. Joel

Antwoorden (2)

Als je de computer verzekerd verzend dan is het wel veilig ja
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt er net aan waar je het besteld. Bij bol.com kan je er wel zeker van zijn dat het veilig is. Sommige andere sites zijn misschien wat minder veilig. Maar dat zijn er ook niet veel. Meestal zijn ze wel zo verstandig om het veilig te verpakken. En desnoods als je het echt niet vertrouwd kan je het altijd nog ophalen in de winkel.