Helpt een 5Ghz router (Apple AirPort Express) aan een snellere WiFi verbinding?

Mijn vriend heeft een modem van Huawei en een internet verbinding die op 2,4 Ghz niet boven de 500kbps komt, zou een 5 Ghz router de internetverbinding kunnen versnellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Moeilijk te zeggen. Ik zal dat uitleggen. Je hebt een hele lage thruput op dit moment. Als je zeker weet dat het niet aan de internetverbinding ligt, dan ligt het aan je Wifi verbinding. Hoe slechter de veldsterkte van het signaal, hoe trager de verbinding. Als je je router op de parterre hebt staan en je probeert op zolder te internetten dan is de verbinding soms erg traag door slechte ontvangst. Nu is het zo dat 5 Ghz verbindingen veel sneller data kunnen doorgegeven. Maar als je denkt "dat moet ik doen!" dan heb ik slecht nieuws: die Wifi-band dringt nog slechter door je vloeren en muren heen. Misschien heb je in deze band helemaal geen ontvangst meer op zolder. Er is niemand die het e.e.a. kan voorspellen, dus de enige manier is er mee te gaan experimenteren.
O ja, niet alle apparatuur kan werken met dual-band routers, dus met 5 Ghz Wifi zenders. Check dat ook eerst even voordat je geld gaat uitgeven.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alle apparaten van mijn vriend ondersteunen 5Ghz, maar is het zo dat 5Ghz helemaal niet door een muur kan of blijft t mogelijk om de kamer ernaast te blijven internetten

Andere antwoorden (2)

Als er veel andere 2,5 GHz WiFi kanalen in de buurt in gebruik zijn of de gebruikte router heeft een slechte WiFi, dan is 5GHz echt een uitkomst. Is het echter een andere oorzaak (muren, afstand ed.) dan helpt een 5Ghz router weinig. Als een 5GHz router kan lenen, dan je dit makkelijk uitproberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5ghz lijkt me niet de oplossing. eerder een herconfiguratie van de wifi router, bijv een andere kanaal kiezen