Hoe kan windows 7 mijn geluidskaart (op moederbord) herkennen?

AMD moederbord, C-Media geluidschip op moederbord, Windows 7 herkent de geluidskaart niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Je zult naar de website van AMD moeten, en daar zoeken naar Win7-drivers voor je moederbord. Als AMD die niet heeft (bijv. omdat 't een oud moederbord is), kan je nog proberen te googlen op je geluidschip nummers (je kast zal dan open moeten, of misschien kan het met CPU-Z).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank allemaal voor de nuttige tips. Bij AMD vond ik geen drivers voor Windows 7, maar bij C-Media wel. Ik heb terug geluid, dank u wel.

Andere antwoorden (4)

Ik denk ook dat je de drivers moet installeren,als je een geintregeerde kaart op je moederboord hebt dan staan die op de cd rom van je moederboord.
Anders kan je ze hier vinden,

www.driverguide.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan eventueel je kast openen, en kijken of er op het moederbord het merk een nummer staat ( meestal wel ergens )

aan de hand van dat type kan je bij de fabrikant nog wel drivers ervoor vinden.

staat er niets op je moederbord kan je via cpu-z misschien nog wel het type achterhalen. ( dan weet je meteen alles over je pc :) )

Zoals hier gezegd wordt zouden op de cd die indertijd is meegeleverd de drivers nog kunnen staan.

lukt niets kan je op tweakers.net wel eens kijken, een geluidskaart heb je vanaf een euro of 10 tot hoger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ook nog kan is dat je hem handmatig moet instellen in je bios ik heb dat probleem ook gehad omdat mijn video kaart oon een soort on board audio ondersteuning had pakten mijn bios dat en na het handmatig om switchen in mijn bios dus eigenlijk de ATI audio op disabled stand gezet werkte het wel.

Maar boven staande reactie's kan het ook heel goed zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak heb je een chipset diver nodig voordat ie de geluidskaart herkent die staat als het goed is op de cd van het moederbord ? en zeker wel op de ASUS site te vinden
succes
capthavoc