kun je in een ethernet poort in de muur een router bevestigen?

Bij sommige huizen of gebouwen zie je aan de muur een blokje met 2 ethernet openingen.
Ik vroeg me af of je daar behalve bijvoorbeeld geluidsinstallatie ook een router, bijvoorbeeld Apple Airport aan kan hangen.
Heeft iemand een antwoord voor me?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.5K

Antwoorden (2)

Ja, dat is doorgaans juist de bedoeling... Als je de andere kant kan lokaliseren en die in het modem of switch(is gebruikelijk) kan steken dan fungeert je Airport als een perfecte accespoint.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat 'blokje' is feitelijk gewoon een verlenging van een switchpoort. Ergens in het gebouw zit dan een patchpanel waar al die kabels van al die 'blokjes' bij elkaar komen. Daar staat dan meestal ook de switch, server(s) en router met internet toegang. Je kunt dus op zo'n blokje (wall outlet) alles aansluiten wat je ook direct op je switch/router aansluit.
In grote gebouwen zijn niet alle wall-outlets actief/gepatched dus die poort moet dan ook nog aan de andere kant gepatched worden.