hoe werkt het verschil tussen i7 en i5 met kloksnelheid?

volden de eisende eisen Intel Core i5-2500K 3,3 GHz aan mijn laptop met een Intel Core i7-3537U CPU@ 2.0 GHz.

ik las al eerder op de site dat de kloksnelheid veranderd omdat er meerdere kernen kunnen zijn dus daarom deze vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Het probleem is nog gekker. De eis is gesteld op een desktopvariant. en jij geeft een laptop CPU op. Dus dat is al helemaal niet te vergelijken. Zelfs een i7 quadcore op 3 ghz desktopversie vs i7 quadcore op 3 ghz laptoversie is niet gelijk.

Je zal dus moeten zoeken naar benchmarks. Maar problematisch is dat die ook veelal een type vergelijken (en dan vooral desktop), maar zelden beide.

Kom je dus op https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html die je altijd met een korreltje zout moet nemen omdat de test niet altijd even reprensatief is.

Daaruit blijkt dat de i7(5162) een stukje lager is in prestaties dan de i5(6475).

Toegevoegd na 37 seconden:
Overigens gaat jouw i7 naar de 3,1Ghz bij zwaar gebruik.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://ark.intel.com/nl/products/72054/Intel-Core-i7-3537U-Processor-4M-Cache-up-to-3_10-GHz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt voor je reactie.
maar wat je dus zegt is dat de eisen van de Intel Core i5-2500K 3,3 GHz teveel zijn voor de laptop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal wel meevallen. Kan je aangeven om welke eis het gaat? Van welke software?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nou.. de eisen zijn dus:
Processor: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz of beter mijn laptop heeft Intel(R) Core(TM) i7-3537U CPU @ 2.00GHz 2.50 GHZ gaat om een spel als je dat met software bedoeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En je videokaart, wat voor videokaart heb je? En geef eens dat spel op. Is het AC:IUnity?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zonder de I :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
yup het is AC Unity,
de videokaart is
Intel(R) HD Graphics 4000 of
NVIDIA GeForce GT 720M
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=_EWkfC4bXpw Gaat niet werken. 7-12FPS Onspeelbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke.. en waar ligt dat aan dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd altijd dat mensen zich zo druk maken om de CPU. Het probleem is bijna altijd de videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke dus de videokaart is te laag?
en de processor kan het aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, en ja. En om je mogelijke volgende vraag te beantwoorden. Nee, een videokaart in een laptop kan je niet upgraden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en het spel kan zich dan helemaal niet meer afspelen of is het dan gewoon sloom ofzo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekijk het filmpje maar. Onspeelbaar sloom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sorry ik had dat niet gezien!
maar ik heb nog een andere computer met Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz 3.30 GHz videokaart:
AMD Radeon HD 6570 zou die misschien op deze pc kunnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en op die video werkt het spel wel maar is het gewoon slecht beeld, dus het zou eventueel wel kunnen?
of wordt het spel er ook echt slomer van ofzo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan wel, maar is gewoon rampzalig om te spelen. Zeker in plekken waar veel mensen lopen zal je karakter onbestuurbaar aanvoelen. Als je maar 15 beelden per seconde te zien krijgt ipv 30 dan lijkt het net alsof je naar een diashow kijkt. En zal je reactie steeds te laat zijn. Of je reageert teveel, als in je corrigeert steeds te veel. Op de andere PC zijn zowel de CPU als GPU onvoldoende. Nou is dat met de requirements van AC:Unity al snel het probleem. Die zijn tegen het absurde aan. Een GTX 680 is bijna het topmodel van 2 generaties terug. Een kaart die nu nog steeds 300+ euro kost. Bij je desktop zou je eigenlijk en de CPU naar een i5 moeten upgraden en de 6570 naar een Nvidia GTX 750ti of een AMD R9 270x. Dan heb je een leuk gamesysteem en zal je AC:Unity best wel kunnen spelen. Dat is echter wel een upgrade met een prijskaartje van +300 euro, moet het passen en moet je voeding het aankunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke top bedankt voor je tijd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met youtube kan je veel spellen + 720m of 6570 zoeken en zo kijken wat de framerate is. Vaak staat het ook bij het verhaaltje (meer weergeven). De requirements van spellen zijn vaak aan de hoge kant. Met mindere hardware is het vaak wel te draaien. De vraag is of het niet teveel hapert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus je zegt dat ik het wel zou kunnen kopen maar dat het programma kans heeft op haperen.

Zij er tips om dat te verminderen? Door instellingen te veranderen misschien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik heb wat filmpjes gekeken van 720m waar het spel opzich wel goed werkt alleen het beeld is slecht vergeleken met hoe het kan zijn met een goede videokaart.
Weet je over er veel verschil zit tussen mijn videokaart en de aanbevolen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe het volgende als je al een vrij nieuw spel bezit om te ervaren hoe vervelend een lage framerate is (alles onder de 30 maar zeker onder de 20FPS ). Download een framerate meter zoals FRAPS, open Fraps Start het spel, en zorg dat de instellingen grafisch zo hoog mogelijk zijn, vooral AA FXAA/SMAA/MSAA zo hoog mogelijk instellen. (soms in te stellen net voor de game start). Fraps laat je framerate zien in een hoek van je scherm. Onder de 30 fps wordt het vervelend, onder de 20 naar mijn mening onspeelbaar. Weet je over er veel verschil zit tussen mijn videokaart en de aanbevolen? Heel veel verschil. De 560ti die daar het hoogst scoort haalt het bij lange na nog niet bij de 680 die aanbevolen is.
http://nl.hardware.info/reviews/2096/11/amd-radeon-hd-6670-review-metro-2033-directx-11 http://www.notebookcheck.net/Assassin-s-Creed-Unity-Benchmarked.130460.0.html Staat de 720m in en de 680 zal ergens in het groen uit moeten komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zij er tips om dat te verminderen? Door instellingen te veranderen misschien? Ja, settings op low zetten, maar dat is al gedaan in het filmpje. Het kan dus alleen maar slechter worden qua framerate.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh en begrijp goed dat AC:Unity een van de zwaarste spellen zeker qua requirements ooit is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb de sites bekeken en zolang de fps van het spel boven de 25 is zou ik het gewoon vloeiend moeten kunnen spelen dus? zoals ik op die video's die ik gekeken heb van 720M videokaarten is het beeld gewoon slechter maar is het niet onspeelbaar en het programma hapert ook niet. ik weet dat het een leuk spel is dus een slechter beeld maakt me opzich al niet veel uit zolang het maar niet (teveel) hapert. zal vanavond is kijken of ik een nog nieuw spel kan vinden om het uit te proberen. nog 2 vraagjes over de 2e site 1. zijn de fps gemiddeld of als zwaarste getest? 2. wat wordt hiermee bedoeld? GeForce GT 740M, 4200M
HP Envy 15-j011sg
20.1 (min: 17) fps ∼19%
13.4 (min: 12) fps ∼14%
5.8 (min: 4) fps ∼8%
3.9 (min: 2) fps ∼7%
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en als ik het wel zou kopen zou het dan ook kunnen zijn dat er bepaalde dingen iet kunnen zoals co-op of bepaalde missies?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb de sites bekeken en zolang de fps van het spel boven de 25 is zou ik het gewoon vloeiend moeten kunnen spelen dus? Ja, maar je gaat nooit 25FPS halen. Het gaat zelfs onder de 10FPS. Anderen melden met dezelfde specs dat ze constant crashen. Het is gewoon onspeelbaar. 1. zijn de fps gemiddeld of als zwaarste getest?
Dat staat er steeds bij ook de resolutie e.d. 2. Kijk bovenin voor de resolutie 1680x1050 en de settings, medium bijv. Dan zijn de cijfers de framerates dus 20.1 FPS. Je moet wel bij 720m kijken en daae zijn de cijfers nog lager. Koop nou alstjeblieft een anders spel. AC:3 zal je laptop en/of PC al meer dan genoeg problemen mee hebben. Is ook een veel leuker spel trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke top zal er is overnadenken :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar AC 3 zou ik wel kunnen afspelen op mijn laptop? en dat gaat dat goed of ook matig ? :S
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en aangezien je nog al veel weet over AC, welke vind jij het leukste en is het het geld waard?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vraag was weg dus.
(Dergelijke vragen kan je beter op GVcafe vragen. Dus vragen over wat is beter/leuker/grappiger. Meningsvragen zogezegd, die worden op de reguliere site verplaatst of weggehaald.) AC 2 of 3 , Maar kijk vooral naar de tijd/cultuur die je het meest aanspreekt. Ook bij 3 zal je systeem nog voldoende getest worden. Maar het zal op lage settings speelbaar zijn. Bij 4 wordt het nog steeds teveel. http://www.metacritic.com/search/all/assassin%27s%20creed/results Ben je meer een:
Italiaan>2
Indiaan>3 Dit vond ik vet in 3
https://www.youtube.com/watch?v=90XXy_mcrwU
De openheid in grote gebieden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou Italiaan mijn eersye keuze hebben. Maar hoe zit dat met multiplayer widrt dat nog veel gespeeld in 2/3
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zit nog erg te twijfelen of ik een pack moet kopen met AC I, AC2, brotherhood en revelations of AC 3 zou dat pack wel werken op mijn laptop?
het is windows 8 dus dat weet ik niet zeker Windows XP/ Vista/ 7
- Intel Core 2 Duo 1.8 GHz of AMD Athlon X2 64 2.4GHz
- 1.5 GB RAM (XP)/ 2 GB RAM (Vista/ 7)
- 256 MB DirectX 9.0 en Shader Model 3.0 compatibele videokaart
- 10 GB vrije schijfruimte
- DirectX 9.0c compatibele geluidskaart en AC3 speelt die zich wel goed af op mijn laptop of moet ik dan de graphics laag zetten? als dat niet kan zou het dan misschien op die andere pc kunnen of is dat geen mogelijkheid (sorry voor de einedlose vragen :S)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beter vragen dan teleurstellingen kopen. Graphics laag op AC3 zal je idd op uitkomen. Windows 8 hoef je je nooit geen zorgen over te maken. Als het op 7 draait dan 99,999% ook op 8. Andere PC is niet veel sterker of zwakker. Je zou een grafische kaart erin kunnen zetten, zeg een 750ti, die geen extra stroomkabels nodig heeft. En dan kan je spellen een stuk hoger spelen. Aangezien er echter een i3(dualcore) in zit kan je nooit de "topspellen" spelen. http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:PYzBCsIwEET_Zc4R0tRYyQcUPHjqUTyEdJFIsGFTRCz5d7cVetnhPWZ2wcQjcR8pjXDIHJ8F6i-HiWdxvoTdZAoX6R0ahewfNMQvwTVaq3UZ6Oo_gqcd4wvOCBXZ9THNxAVugTHrffsEd0Nnj1r-d_Zst2i3aLXFvdb6Aw Alle videokaarten die hier staan zijn redelijk OK en vergen geen moeilijke inbouw. Oude kaart eruit nieuwe kaart erin. Driver downloaden en gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, dan is het dus een keuze maken tussen AC 2 en 3. weet je of dat nog veel wordt gespeeld in multiplayer?
als er nog veel mensen in multiplayer spelen lijkt 3 me juist weer leuker(uitgebreidere multiplayer games)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou ik niet durven zeggen. Waarschijnlijk zal het dood zijn, tis alweer uit 2012.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke.. dat is dan wel jammer dus ik zou AC 3 wel op mijn laptop kunnen spelen en niet op mijn pc,
en ik zou dat pack van AC I,II brotherhood en reveleations op mijn laptop en pc kunnen spelen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het gewoon op je PC proberen als je eenmaal gekocht hebt. Je kan op beiden installeren. En de CD van de een naar de ander brengen. Of kopen/installeren via Steam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nog even de allerlaatste vraag.
ik heb na paar filmpjes kijken toch maar gekozen voor AC 3,
alleen is mijn vraag nu of die op de laptop en de computer kan of op alleen de laptop. laptop is voornamelijk voor school ;S
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon even uitproberen op beide met FRAPS op dezelfde instellingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus op beide AC3 installen, op beide FRAPS installen. Fraps openen AC3 op lage settings zetten en kijken waar de framerate het hoogst is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke danku!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben namelijk verslaafd aan dat spel