kan ik een DVID naar VGA gebruiken bij 2 DVID?

Ik heb nu een NVIDIA 650TI met VGA dvid en HDMI, ik wil upgraden naar een ASUS 750TI strix. maaaarrr die heeft alleen twee DVID poorten en een HDMI. kan ik een DVID naar VGA adapter gebruiken voor mijn VGA only monitor?

Toegevoegd na 8 minuten:
EXTRA: kan mijn moederbord de 750TI strix OC aan?
ik heb een FM2a55m-VG3

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou eens naar een andere monitor uitkijken, VGA is inmiddels een beetje belegen analoog formaat....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet vreemd om van 650TI naar een 750TI te gaan? Als je na een generatie al GPU-kracht tekort komt zit je in het verkeerde segment zou ik zeggen. Ik zou gelijk naar een 760 (of gelijk dan maar 960 kijken). Dat scheelt je weer geld volgend jaar als 950TI uitkomt. En anders eens kijken naar een AMD R9 270. Zelfde prijs betere prestaties.

Antwoorden (1)

Nee, maar wel een DVI-I (die op die kaart zit) naar VGA. Volgens de spec heeft de kaart 1x displayport, 1x DVI-I en 1x HDMI, dus niet 2x DVI-D zoals jij denkt. DVI-D zou alleen digitaal zijn, en dan heb je een actieve converter nodig naar het analoge VGA. DVI-I bevat ook nog de analoge signalen waardoor een simpele passieve plug volstaat.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus als ik een DVI-i naar VGA koop kan het wel?
gvrox
9 jaar geleden
Als het goed is wel; zo'n plugje zou maar een paar euro moeten kosten. Als het goed is kan jouw moederbord deze kaart wel aan (PCIe 16x 2.0 , dat is backwards compatible met de 3.0 van de kaart)