kan ik mijn 2e harde schijf gewoon formatteren?

ik heb een extra harde schijf van school gekregen die ik in mn pc heb geplaatst. Hier staan nog nutteloze bestanden op. Wat moet ik doen om die leeg te maken?
Want gaat bij formatteren niet de windows versie eraf?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Gewoon rechtermuisklik op de schijf en formatteren. Windows staat op de schijf die je al in je PC had zitten, daar gebeurt niks mee.

Toegevoegd na 51 seconden:
Daarna NTFS kiezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nuur
9 jaar geleden
Als je alles formateert is je windows ook geformateeed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, als je de aangesloten schijf formateert is de Windowsinstallatie op de c-schijf die van belang is nog gewoon intact.
Nuur
9 jaar geleden
je weet ook niet of het een externe of interne is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat maakt niks uit

Andere antwoorden (2)

Als je de schijf leeg wilt hebben van nutteloze bestanden, maar Windows er op wilt laten staan dan kan je hem niet formatteren. Dan gaat het besturingssysteem ook de prullenbak in op die schijf.

Als je je afvraagt of het formatteren van die schijf invloed heeft op de schijf die je nu gebruikt, nee dat heeft geen invloed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste manier is om 1 voor 1 de nuttelooze bestanden te verwijderen,
want als je de hardeschijf formatteert, is je windows ook gewist.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben je klaar met het 1-voor-1 wissen van 3 miljoen bestanden, kom je erachter dat Windows net zo goed gewist is. :D. De Windowsinstallatie is namelijk ook een reeks bestanden.
Nuur
9 jaar geleden
Het gaat om nuteloze bestanden dus windows bestanden zit gewoon in de c drive En ik heb het over bestanden zoals films muzieks en onnodige documenten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist, Windows staat op de C-drive, de D-schijf kan je dus straffeloos volledig formatteren. Althans als ik de vraag zo lees, is dat de situatie. Kan ook dat de vrager wat anders bedoelt, de vraag is niet bijster duidelijk. (is de aangesloten schijf eigenlijk een schijf waar ook Windows op staat en moet de schijf er weer uit en weer terug in de PC waar ie weer als bootschijf gaat dienen?).