Mijn monitor ondersteund 2560x1440 maar met hdmi slechts 1920 × 1080, klopt dit of heb ik een andere kabel nodig?

Hallo,

Ik wil graag mijn 2012 macbook air aansluiten op mijn computerscherm. Mijn scherm ondersteund de resolutie 2560x1440 maar de resolutie op de macbook kan maar tot 1920x1080. De macbook ondersteund die resolutie wel, als ik deze met displayport verbind lukt het wel.

Ik gebruik een wat oudere hdmi kabel met een oude hdmi-displayport adapter.

Moet ik een nieuwe hdmi kabel kopen om deze resolutie te ondersteunen? Zo ja heb ik ook een nieuwe adapter nodig om dat te laten werken?

Graag hoor ik of iemand hiervoor een oplossing heeft

Toegevoegd na 17 uur:
De monitor heeft slechts één displayport ingang en deze is al in gebruik door een andere computer, vandaar dat ik wel HDMI moet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap in het geheel niet waarom je niet gewoon DP gebruikt en zonodig HDMI wil gebruiken als DP gewoon werkt.

Antwoorden (1)

Dat is een probleem wat bij de Mac(2012) ligt, niet bij HDMI.

http://support.apple.com/nl-nl/HT4214

Welke resoluties worden ondersteund op Macs via HDMI?
De HDMI-poort ondersteunt tot 1080p bij HDMI-aansluitingen. Met de HDMI-naar-DVI-adapter werkt de HDMI-poort aan resoluties tot 1920 x 1200. Mac Pro (eind 2013), MacBook Pro (Retina, eind 2013 en nieuwer), iMac (27-inch, eind 2013 en nieuwer) en Mac mini (eind 2014) bieden ook ondersteuning voor 4K-beeldschermen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik geen hdmi-dvi adapter maar hdmi-displayport. Is het überhaupt wel mogelijk dat je met een gewone displayport wel hogere resoluties aan kan dan met een adapter naar hdmi? Dat moet toch niet uitmaken lijkt mij?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat dus van Mac>DP>DP>monitor 2560x1440 of Mac>DP>adapter>HDMI>monitor 1920x1080 ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
beide, als ik een mini displayport naar displayport gebruik om de laptop te verbinden met mijn monitor is de resolutie dus 2560x1440 als ik vervolgens de adapter van mini displayport naar HDMI gebruik en dus de hdmi kabel in mijn monitor stop krijg ik de resolutie van 1920x1080 De reden dat ik geen displayport naar mini displayport gebruik, ook al werkt dit wel is omdat ik slechts 1 displayport aansluiting heb op mijn monitor en deze gebruikt wordt door mijn andere computer. En nee deze kan niet gebruik maken van DVI aangezien de computer maar 1 DVI aansluiting heeft en deze al gebruikt wordt door mijn andere monitor.