Hoe kan ik dit 'communicatieprobleem' met mijn printer oplossen?

Ik wil een oude Dell-printer (2004) in ere herstellen. Het is een all-in-one; type AIO-920. Drivers gedownload en geïnstalleerd. Probleem is echter: het scannen doet hij wel (dus het zit met de drivers wel goed, denk ik), maar het printen niet. Ook wordt de printer als zodanig wel herkend, maar bij een printopdracht krijg ik de melding dat er een communicatieprobleem is. Er staat wel een document in de wachtrij.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Originele driver van cd geïnstalleerd;
- Nieuwste driver van Dell geprobeerd (2011)(de Win8-driver was niet beschikbaar, wel die van Win7, die het ook zou moeten doen onder Win8);
- Pc herstart, met alle combinaties/volgorden van ontkoppelen en opnieuw aansluiten van de apparatuur;
- Printer aangesloten op laptop, maar dan heb ik hetzelfde probleem.

Iets anders wat ik nog kan proberen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

De enige kans die je hebt om hem aan de praat te krijgen is Vista drivers te installeren, want officieel wordt deze printer niet ondersteund onder Windows 7.
Hier zijn ze:
http://www.dell.com/support/home/us/en/19/drivers/driversdetails?c=us&l=en&s=gen&driverid=R153048
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook die had ik geprobeerd, maar helaas! Wel bedankt!