Is mijn Bios update mislukt?

Ik heb een MS7616 moederbord, samen met een Medion Destkop. De pc heeft een videokaart, I7 en 6GB RAM. Ik heb geprobeerd de bios versie te update via het pakketje wat ik van de Medion support website heb gehaald. Nu heeft hij bios voor zover als ik weet geïnstalleerd maar toen de PC opnieuw ging opstarten bleef de PC hangen op het opstart scherm waar je het MEDION logo ziet. Kan ik de stroom er helemaal vanaf halen, inc de batterij in het moederbord of verlies ik als ik dit doe mijn moederbord? Welke stappen kan ik ondernemen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je de melding heb gehad dat de bios update goed is geinstalleerd ?
zou het geen probleem moeten zijn.
Blijf je misschien hangen in dit scherm
omdat hij de harde schijf ed allemaal opnieuw in het bios moest schrijven pas bij de 2de opstart zou hij helemaal door moeten gaan
maar zie je ook iets staan als CMOS is veranderd druk op f1 om door te gaan of een "waarschuwing" van dien aard ? dat zou inhouden dat dat normaal is
Er is eigenlijk ook niet veel anders dat je kan doen dan hem uitzetten
de bios batterij hoef je niet te verwijderen.
maar probeer nogmaals op te starten start hij daarna ook niet door
start dan nog een keer op en ga direct naar het bios
wellicht moet daar iets opnieuw ingesteld worden bijvoorbeeld dat de harde schijf de eerste schijf is waarvan hij moet booten ipv de DVD ?

nogmaals gezegd je kan niet veel anders dan opnieuw opstarten
hij zal toch eerst uit moeten wil je verder ook maar iets kunnen
hopelijk is het een standaard wijziging waarop hij vastloopt en is er veder niets aan de hand

laat maar weten
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste, Ik heb al geprobeerd de PC opnieuw op te starten maar ik blijf hangen op het MEDION scherm, met de tekst linksonder Press F8 to run Boot menu, alleen kan ik zovaak en lang op F8 duwen als ik wil maar er gebeurt niks. Als ik op crtl,alt,del duw dan zie ik wat standaard systeeminfo zoals Processor snelheid, RAM geheugen, etc. Ik krijg alleen geen tijd om naar het BIOS te gaan dus dit kan ik ook niet doen want ik zien meteen het medion logo.
capthavoc
9 jaar geleden
Niets aan het handje dus je bios werkt nog
je bios update is gelukt of gewoon niet door gegaan maar aangezien hij nu niet meer weet waar hij vanaf moet booten denk ik wel dat hij geslaagd of simpel gereset is Overigens als je toetsenbord een usb is dan kan het zijn dat je toch even een ps/2 toetsenbord moet pakken als deze medion tenminste nog over die ronde ps/2 pluggen beschikt ?
omdat je usb vaak pas wordt ingeschakeld nadat je in je windows komt
werkt een usb toetsenbord niet meteen met alle toetsen
dat is redelijk normaal op een wat oudere pc
Let de volgende keer op op welke toets je moet drukken om in het bios te komen ( dat is wat anders dan f8 boot menu)
meestal staat er iets van
hit dell to enter setup
of iets van dien aard
meestal is het dus de DELL toets (deze zou moeten werken op een usb toetsenbord)
Dus zet de pc aan en druk op de DELL toetsen blijf tabben
of blijf er op drukken totdat je een errorbeep toon hoort ik zie op de medion site dat het ook F1 kan zijn ?

Het komt soms op een paar seconden aan wanneer je moet drukken om in het bios te komen.
maar met tappen op de toets direct nadat je de opstart knop indruk werkt meestal wel
Als dat eenmaal is gelukt dan moet je daar de bootvolgorde veranderen. zoek onder boot SEQ
en zet je bootvolgorde op rij je mag de dvd als eerste zetten
en je HDD als tweede is het meest logische
Als er niets in de dvd zit gaat hij vanzelf door naar de eerste HDD
vergeet niet de veranderingen op te slaan Mocht na dit alles het niet lukken om te booten vanaf je HD
kijk dan in elk geval in het bios of je HDD wel wordt gezien
meestal is dat geen probleem
maar je masterboot is waarschijnlijk in de war na de bios update
dan zul je waarschijnlijk met je windows 7 dvd aan de slag moeten om je masterboot weer op orde te brengen door een windows reparatie te proberen
hopelijk voldoende info om er door te komen.