Ik heb perongeluk een hardware verwijderd. En nu?

Ik speel Sims 3 op mijn laptop.. Maar omdat mijn laptop best langzaam wert ging ik hem leeg halen.. Nou heb ik perongeluk iets verwijderd waardoor ik het niet meer kan spelen.. Ik weet niet wat ik verwijderd heb en hoe ik het er weer moe opzetten.. Wie kan me helpen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2K

Antwoorden (3)

Volgensmij heb je software verwijderd.
Installeer sims opnieuw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hardware kun je alleen verwijderen met een schroevendraaier.
Daarom heet het ook HARD- ware.

Dus je hebt software verwijderd. Dit kun je meestal wel weer opnieuw installeren.
9 jaar geleden
In apparaatbeheer kun je je drijvers weer nieuw installeren. Je gaat naar je systeeminstellingen en dan naar apparaatbeheer. Dan zie je een lijstje staan met alle apparaten die aangesloten zijn. Je hoeft daar niet te gaan zoeken, maar op het tweede lijstje bovenaan, iets onder "help", is een icoontje met een pc en een loep. Daar klik je op. Windows gaat dan naar hardware zoeken.

Zo te zien heb je de drijvers van je videokaart verwijderd. Wanneer je weet welke videokaart je in je pc hebt (AMD - ATI, NVDIA of Intel) kun je op de website van de fabrikant de nieuwste drijvers downloaden. Mocht je niet weten welke videokaart je hebt, kun je gratis het programma GPU-Z downloaden. Dat kan je vertellen welke videokaart je in je pc hebt zitten. Aan de hand van die gegevens kun je dan de drijvers zoeken en installeren.

Het programma CPU-Z kun je ook gebruiken, dat laat ook de hardware van je hele pc zien. Je kunt aan de hand daarvan ook vaststellen wat je misschien kunt veranderen, kopen en toevoegen of vervangen om je pc sneller te maken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ging even van een pc uit, maar hetzelfde doe je ook met je laptop. Alleen kun je deze niet echt veel sneller maken. Er zijn bij een laptop twee dingen die je kunt doen om je spelervaring te verbeteren: heb je slechts 2 gb RAM of minder, dan kun je dit misschien verhogen naar 4GB.
Softwarematig zou een nieuwe installatie (wanneer je windows al ouder dan twee jaar is en veel gebruikt werd) van Windows kunnen helpen.
Kun je het niet alleen, is het beter hulp van iemand in te schakelen die er echt verstand van heeft.