Waarom wordt mijn internet sneller door het resetten van mijn router?

Mijn internet wordt opmerkelijk sneller na het resetten van mijn router. Maar ik kan nergens op internet vinden waarom precies en daar ben ik wel erg benieuwd naar. Heeft het te maken met bepaalde informatie die wordt opgeslagen en weer wordt verwijdert bij het resetten? Bedankt voor eventuele antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een router adverteert de routes van en naar Internet via RIP, deze worden met miljoenen tegelijk bij dure bedrijfsrouters(zoals Juniper) geplaatst in zogenaamde CAM's. Consumenten routers hebben dat niet, maar gebruiken goedkoop(lees: langzaam) geheugen en hoe voller die array met geadverteerde routes is hoe slomer je router wordt...dit lost zich normaal gesproken vanzelf op middels oude routes te verwijderen volgens FIFO principe wanneer die grens opdoemt. Een reset doet feitelijk ook een flush van alle bekende routes en voelt ie weer snel aan... één ding doet vermoeden en dat is misschien een apparaat op je netwerk zit misschien heel veel via RIP doet?