Welke cpu's passen er in mijn laptop?

Hallo,
Ik heb een lenovo b590 met een intel i5 3210M. Deze CPU heeft een geintegreerde intel hd graphics 4000.

Aangezien er geen pci slot op mijn laptop zit gaat een upgrade naar een dedicated GPU niet werken.

Dus ik dacht, misschien kan ik wel mijn CPU upgraden naar één met een betere geïntegreerde GPU. Is er iemand die zou weten watvoor CPU (met geintegreerde GPU) dan zou passen(onder de 200 euro zo fijn zijn)? Ik heb een Intel HM77 chipset.

Verder ben ik erachter gekomen dat geïntegreerde GPU's gebruikmaken van je RAM omdat ze zelf geen videogeheugen hebben. Op dit moment heb ik 4gb RAM @1600 MHz. Een hogere snelheid dan 1600 MHz ondersteund mijn chipset niet, dus dat gaat 'm niet worden. Zou het mijn GPU ook ten goede komen als ik die tweede ram-sleuf ook vul met een identieke RAM-stick(dus 8gb RAM @1600 MHz i.p.v. 4gb RAM @1600 MHz)?

Ik verwacht daarna natuurlijk niet ineens een monster PC, maar een beetje extra grafische power zou wel fijn zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles wat je wil kan niet of heeft zo'n minimaal resultaat dat het de moeite niet is. CPU's in laptops zijn vaak niet of zeer lastig te vervangen. Maar als het dan al wel zou kunnen/lukken zou je nog alleen een marginaal betere geintegreerde GPU overhouden. Sneller RAM is helemaal zinloos voor betere prestaties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begin er niet aan! Meer geheugen prima. De processor upgraden is geld weggooien.

Antwoorden (1)

Je kunt de laptop upgraden. Je zit ook met de prijs van rond de 200 Euro juist. Alleen vraag ik me af of het zich daadwerkelijk betaalbaar maakt. Ikzelf zou de laptop verkopen en daarvoor een nieuwere kopen.
Maar ik wil je de moed niet ontnemen... Hier zijn een paar links met nodige informatie. Er bestaan in ieder geval betere CPU's dan die jij hebt.
Bedenk echter ook dat je een "zakenlaptop" hebt. Grafisch gezien zal er echt niet veel meer gebeuren...
Bij de Youtube film zijn er twee... een korte en een japanse langere film.. ik zou zeggen bekijk ze goed... :)
Het tweede is van een Forum, dat juist over jouw computer gaat...
De derde bron beschrijft de CPU's die in jouw laptop kunnen...
En de vierde een prijsje in de VS..... ok die kan er niet meer bij, dan maar hier: http://ark.intel.com/products/53452/Intel-Core-i5-2450M-Processor-3M-Cache-up-to-3_10-GHz
Veel plezier bij je beslissing.