Kan ik de power knop van een PC vervangen voor een van de schakelaars uit de bron?

http://www.allekabels.nl/zwakstroom/schakelaar.html

Bij de PC waar het om gaat is de powerknop stuk. (Medion)
Het gaat dus niet om de schakelaar op de achterkant maar de opstartknop aan de voorzijde.

Deze is een tijd terug helemaal naar binnen gedrukt en afgebroken. Toen hebben we hem eruit gehaald en hing het knopje aan de buitenkant. Nu is het knopje lam en gebeurd er niets meer als je hem indrukt.

Ik zat te denken aan een tuimel schakelaar of zo'n simpele met een enkel knopje:
http://www.allekabels.nl/schakelaar/7303/1063858/tuimelschakelaar.html
of

http://www.allekabels.nl/schakelaar/7303/1067586/drukschakelaar.html

Op moment word de PC gestart door hem een soort van te hot-wiring.
2 draadjes tegen elkaar aan duwen.

9 jaar geleden
in: Hardware
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel PC (tijdelijk) zo in, dat je aan/uitknop niet nodig hebt, via Powermanagement in BIOS (indien aanwezig).
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik wist dat dat kon, maar ik wil eigenlijk gewoon het knopje weer maken. Toch oprecht bedankt voor het mee denken. :-)

Het beste antwoord

Alleen de tweede schakelaar zal werken. Je hebt een momentschakelaar of drukschakelaar nodig. Er staat slechts een paar volt op de draadjes, dus die kun je veilig aansluiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en je hebt ook een soldeerbout nodig.
escape
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat laatste is geen probleem. Maar waarom zou alleen die druk schakelaar werken?
escape
9 jaar geleden
Omdat het moederbord een korte puls nodig heeft om de zaak aan en uit te zetten. Als je de eerste schakelaar gebruikt start je PC niet eens op.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ah ok, bedankt voor de extra uitleg.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Gelukt. Mijn vader had nog zo'n knopje liggen van zijn treinbaan. Die mocht ik hebben. Het werkt weer.