Kan je een scherm van een Imac G5 17" vervangen door een 17" van een gewone PC?

En hoe moet je dat aanpakken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat je scherm kapot is en niet bijvoorbeeld de videokaart?

Het beste antwoord

Ja, dat kan gedaan worden maar de manier waarop is alleen weggelegd voor ware techneuten onder ons. Je moet bijvoorbeeld EDID herprogrammeren op EEPROM, er schijnt iemand te zijn die dat probleem voor je uit handen haalt door een kleine PCB ertussen te plaatsen en dan kan het volgende scherm erin voor $160:
http://www.amazon.com/gp/product/B00I1LWHFG (er zijn overigens meerdere type schermen compatible zoals LG)

Het PCB waarom het gaat vind je hier voor $49 (al met al vele dollars goedkoper dan een refurbished origineel Apple scherm van $399)
http://www.amazon.com/gp/product/B00I1LHQ1Q

Hoe het één en ander werkt wordt hier uitgelegd:
http://www.realmacmods.com/files/unimacinstall.pdf

Toegevoegd na 15 minuten:
Oei, ik vind zelfs een compatible Samsung scherm voor $53
http://www.amazon.com/SAMSUNG-LTN170WU-L01-LAPTOP-SUBSTITUTE-REPLACEMENT/dp/B003TPDJYC/ref=pd_sim_sbs_pc_3?ie=UTF8&refRID=05F1PYPC61VV31ZTQHAY

Overigens zit bij die aanbieding van $160 een PCB gratis bij.... :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat inderdaad om een scherm met het vertikale lijnen syndroom. Ik dacht eerst dat het een kwestie was van openschroeven, ander scherm erin en dan weer zorgeloos genieten maar apple heeft dat niet mogelijk gemaakt. Begrijp ik nu goed dat ik een een Unimac v4 adapterkitje moet kopen en dat ik dan een gewoon 17"scherm erin kan schroeven? Zijn die kitjes ook hier ergens te koop? De mac is al ca 10 jaar oud, volgens mij niet eens meer die 50 dollar van dat kitje waard.
Ik geloof dat er ook een Mac / VGA verloopkabel verkrijgbaar is, dan is dat misschien een betere oplossing. Werkt zo een kabeltje goed? Waar verkrijgbaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het een minidisplayport aan de achterkant?
> http://tweakers.net/pricewatch/299514/apple-mini-displayport-naar-vga-adapter.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nouja, het is ook wat MrTomaat zegt, het ding is op marktplaats.nl niet meer waard dan zo'n 125 á 150 euro...
Als je van avontuur houdt koop je op amazon zo'n kit en plaatje je voor $53 zo'n Samsung scherm erin...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb voor het mini display port - vga kabeltje gekozen.
Prijzen variëren flink.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste oplossing is om via een mini displayp[ort / vga verloopkabeltje een externe monitor aan te sluiten

Andere antwoorden (1)

Nee, schermen zijn niet compatible. Je moet dan een speciaal reparatiescherm hebben. In dit geval wordt dat vervangen van het hele systeem gok ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je klinkt een beetje of je een medewerker van een AppleStore bent...die roepen ook altijd dat kan niet, je moet het product opnieuw kopen...:-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet opnieuw. Een nieuw product. Een G5 is (lijkt me) niet de moeite waard te repareren, krijg je het voor elkaar heb je nog steeds een G5..... Daarnaast lijkt me de kans dat de vrager een scherm in handen heeft welke compatible is met een G5 17" ontzettend klein. Blijkbaar heb ik het onjuist geformuleerd het moet idd zijn. Hoogstwaarschijnlijk zijn de schermen niet compatible. Ik verander van kan niet naar: kan misschien, maar is het niet waard. Kan je net zo goed een goedwerkende 2de hands halen. Minder gedoe. http://www.marktplaats.nl/z.html?query=imac+g5+17%22&categoryId=324&postcode=&distance=0