Waarom knippert het lampje van mijn externe harddisk steeds?

Ik heb al vele maanden geleden middels USB een externe harddisk op mijn pc aangesloten. Het valt mij nu steeds op dat het lampje van die harddisk steeds knippert, en dat ook het rode lampje voor op mijn pc kast steeds knippert.

Aangezien zowel de pc kast en het modem onder mijn bureau staan, is me dit niet eerder opgevallen.

Dat rode lampje op mijn pc kan ik wel begrijpen. Even met de muis bewegen zal hem laten knipperen. Maar waarom knippert ook de lamp van die externe harddisk?

En dat op tijden dat ik die externe harddisk niet benader en er ook geen back-up programma draait!

Zou bijna denken dat er iemand op mijn pc aan het hacken is...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
9.2K

Het beste antwoord

Ga eens even naar je taskmanager en klik onderaan resource monitor, klik daarna op tab DISK en hierin zie je welke processen verantwoordelijk zijn voor schijfbenaderingen. Check of je hier rare processen tussen staan, ik denk dat het een onschuldige taak is die dat veroorzaakt(search indexer o.i.d.)