Geen toegang tot wifi na recovery laptop. Hoe kan dat?

Ik ben in het bezit van een HP Pavilon DV7-2250ed met Windows 7 Home Premium.

Deze laptop heb ik volledig gerestored. Dus geformatteerd en windows volledig opnieuw geinstalleerd.
Tevens alle updates en servicepacks geinstalleerd.

Nu is het volgedne aan de hand:
Ik kan niet meer draadloos internetten via mijn ziggo wifi route (UBEE). Ik krijg dan de melding:"kan geen toegang krijgen tot [naam van mijn netwerk]"

Vreemde is dat ik wel bedraad toegang kan krijgen en dat ik bv op het wifi netwerk van een ander wél kan internetten.
Ander opvalende is dat ik geen toegang kan krijgen tot de modem zelf via ip adres 192.168.178.1 Dit lukt niet via wifi maar ook niet via kabel.

Iemand enig idee?

ps router heb ik al 1 minuut van de stroom af gehad en opnieuw opgestart.

Toegevoegd na 57 seconden:
Overigens kan ik met alle andere apparatuur in huis nog steeds wél draadloos internetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Kijk of de wifi stuurprogramma van de laptop geïnstalleerd is.
9 jaar geleden
@ nuur: TS zegt al "wifi netwerk van een ander wél kan internetten" dus drive zal het niet zijn.

Staat er misschien je router dat alleen verbinding gemaakt mag worden als er wordt voldaan aan bepaalde voorwaarden. Dit kan zijn dat alleen devices met bepaalde encryptie niveau mag connecten bijv. WPA (TKIP) en WPA2 (AES) Na een herinstallatie staat je laptop misschien op WEP wat niet veilig is. Of dat het modem alleen 802.11 G (bijvoorbeeld) ondersteund en je laptop nu standard op 802.11 B staat.

Zijn zo maar een paar voorbeelden waar je naar kan kijken.