Geen beeld op pc, wat is kapot?

Vraag heb ik eerder gesteld maar was te laat om te reageren. Ik heb een nieuwe videokaart gekocht en erin gezet. Nog steeds geen beeld. Het ligt niet aan de monitor want het het op meerdere getest. Heb ook de kabel in de goeie zitten. Voeding werkt en hoor ook piepjes.

Specificaties:
768 mb ram
Ati Radeon 9200 se
Intel celeron

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er ook geen beeld direct na aanzetten van de pc? Als dat wel even zichtbaar is, dan is het te proberen om door op F8 te drukken in de safemode in te loggen en de juiste drivers te installeren. Het kan ook zijn dat de grafische kaart niet ondersteund wordt door de computer of te weinig stroom krijgt (er moet soms nog een extra stroomkabel in).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
werkte de oude video kaart niet meer?

Antwoorden (4)

ik denk dat uw beeldscherm kapot is…
u kunt dit testen door een ander extern beeldscherm aan te koppelen en te kijken of dit beeldscherm het wel doet.

als u er niet achter kunt komen zou ik naar een computerspeciaalzaak gaan en kijken of ze daar iets voor u kunnen doen.

is uw pc oud?
computers raken ook op een geven moment op.

suc6!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je meer dan 1 piepje hoort dan is er iets aan de hand waardoor de pc niet kan opstarten. Wat, dat ligt aan de piepjes.
Kijk eens hier naar en hopenlijk heb je daar wat aan: http://www.wimvosautomatisering.nl/piepcode.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je gekeken of de videokaart echt goed verankert zit in de sleuf? Heb je helemaal geen beeld of alleen bij windows? Wat gebeurt er als je de pc opstart? Zie je iets op je beeldscherm?
Dus voordat windows start, meteen na het opstarten van je pc...
Ik had dat deze week ook bij een kennis van mij en bleek dat de er een slecht contact de oorzaak was...
Als je moederbord grafik aan boord heeft, kijk dan even naar de bios instellingen. Misschien is het gebruik van een externe kaart uitgeschakeld. Dit is echter een heel hoge uitzondering...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haal je geheugen er maar is uit en doe eerst een geheugen reepje er in op starten en kijken wat er gebeurd.
niets = reepje er uit andere reepje er in, dan wel beeld ?
wel beeld = reepje er uit halen en apart leggen, ander reepje proberen.
mocht je dan geen beeld hebben dan is er een geheugenbank kapot