kan een sata 3 kabel in een sata 6 aansluiting?

ik zou willen weten of een sata 300 kabel in een sata 600 poort kan.
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (1)

SATA is backwards en forwards compatible dus ja.

Toegevoegd na 21 uur:
Zoals terecht opgemerkt met kabels maakt het al helemaal niks uit. Met apparaten zou je max op de laagste SATA waarde zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit geen verschil in de sata kabel specs. Het enigste verschil dat er is is kwaliteit.
Het heeft ook geen nut om special kabels er voor te kopen http://nl.hardware.info/forum/threads/het-nut-van-een-sata-3-kabel.260160/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ja exact, had niet eens in de gaten dat de vrager zo zeer over een kabel ging, maar dacht dat het over twee apparaten ging. Een kabel is idd een kabel in dit geval. +voor de reactie.