Hoofdtelefoon ingang laptop kraakt.

een lekenvraag: ik heb kabels verwisseld nl oordopjes eruit en een kabeltje naar de strereo erin. en ineens kraakt het singnaal ontzettend. ook als ik de oordopjes er weer in doe.

iemand een idee hoe dit te verhelpen is? kan ik de geluidskaart opnieuw installeren?

via de boxen van de laptop gewoon geluid, alhoewel er nu een galm op lijkt te zitten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Het beste antwoord

Als je pech hebt, is de aansluiting van de hoofdtelefoon los geraakt van het moederbord. Dat kun je misschien solderen als je de laptop uit elkaar haalt. Dat is echter niet zo gemakkelijk. Je kunt eventueel een hoofdtelefoon met usb-aansluiting gebruiken of een externe geluidskaart aansluiten. Die kost ongeveer € 20,-.
Ik hoop dat het alleen vuil is, maar acht dit niet waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, je uitleg lijkt me het meest plausibel. heb nu geluid via een externe geluidskaart, maar vind dat en beetje gehannes. bij dixons hadden ze geen usb>minijack plug. maar die moet wel ergens te vinden zijn. anyway +11

Andere antwoorden (2)

Het kraken heeft meestal te maken met een slecht contact tussen de plug en de geluidskaart.
door je geluidskaart opnieuw te installeren maakt niets uit
voor de kraak.
je kunt het doen maar of het iets uithaald betwijfel ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan zijn dat er wat vuil in de ingang zit, zou proberen het schoon te plazen met wat perslucht.

Toegevoegd na 25 minuten:
plazen = blazen