Hoe verbind ik mijn headset met mijn ps3?

Ik heb een maxxter headset gekocht bij de Action maar kan geen manier vinden hoe ik deze moet aansluiten op mijn ps3, ook bij de Saturn (soort Mediamarkt) weten ze dit niet, wat mij flink verbaasde. Heeft iemand een idee?

Toegevoegd na 5 minuten:
De maxxter headset heeft een groene en een roze 3,5mm mp3 aansluiting

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (1)

In je ps3 zit een aansluiting waaraan je de kabel kan aansluiten met de tulpstekkers eraan. Als het goed is kreeg je deze kabel bij je ps3. Aan die kabel verbind je een kabel die van rood/wit female naar 3,5mm jack(meestal groen) female gaat. Daarin plug je je headset aansltuiting 3,5 mm male (groen). De tulpen/ jack kabel heb je waarschijnlijk niet in huis. Kijk eens op allekabels.nl voor deze kabel. zal voor maximaal 5eu wel te koop zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
De roze stekker aan je headset is trouwens voor spraak. De headset die je hebt zul je dus alleen voor het geluid kunnen gebruiken op deze manier en niet voor spraak. Je zou ook eens kunnen kijken naar een USB die een groene en een roze 3,5 mm jack female aansluiting hebben. Die bestaan ook. Ik weet alleen niet hoe duur dit is en of het werkt met de PS3.