Wat staat er allemaal geinstalleerd op mijn RAM geheugen van mijn pc?

Op mijn computer heb ik 2 GB ram geheugen en er is nog maar 1,84 GB over. Ik wil dus weten hoe je kan zien wat er met die 0,16 GB gebeurd is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geïnstalleerd is niet het juiste woord. Als je je PC uitzet staat er niks in het geheugen meer. Als je hem aanzet ook eventjes niet. Windows zal bij het opstarten elke keer wat programma's/code inladen en soms zelfs wat reserveren. Als je dus "niks" doet is er altijd al wat geheugen in gebruik.

Het beste antwoord

Niks. Op je RAM geheugen is niks geinstalleerd. Het is werkgeheugen dat programma's gebruiken als ze snel bij data moeten kunnen, zodat je niet op je trage harde schijf hoeft te wachten bij elke dataverwerking door software. Het is dynamisch, dat wil zeggen dat als je een bepaald programma afsluit (soms ook tussentijds) het geheugen dat werd gebruikt weer vrijgegeven moet worden (soms maken softwarebouwers daar weleens een foutje in, maar ram geheugen moet op den duur vrijgegeven worden).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kun je bij je taakbeheer zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar dan bij taakbeheer? Ik heb weinig verstand van computerzaken
Inderdaad niets geinstalleerd, de vraag steller bedoeld echter ongetwijfeld, wat er in z'n geheugen geladen word als de computer gestart is.
Nou dat is om te beginnen het basis operating systeem, aangevuld met allerlij extra programma's, zoals virus scanners, facebook enz..
Als je windows 7 hebt, is het logisch dat je niet veel ruimte meer over hebt, de enige oplossing is het geheugen ter verhogen naar 4GB.
Of er nog onnodige programma's in je geheugen staan, is zo niet te zeggen, dan moet je een overzichtje geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is misschien wel handig voor jou om deze video te bekijken om te leren wat RAM precies is.
(ik probeer niet negatief over te komen hoor, maar ik geef je advies)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet wel wat RAM is hoor.
Een bekende truc van de verkopers is om te rekenen met de meest gunstige getallen. Dus 2 GB is werkelijkheid 2 GiB / 1,073,741,824 Bytes in een GB = 1,86 GB een paar Bytes voor de adressering, op je uit op 1,84 GiB

GiB en GB worden in advertenties door elkaar gebruikt, dus waarschijnlijk zal ik ook deze verwisseld hebben.