Kan ik 64 bit en een 256 bit videokaart samenvoegen?

Ik ben bezig met t kopen van mijn componenten. maar ik zit nu met een probleem: ik wil per se 2 videokaarten, maar ik zie nu 2 goede video kaarten van NVDIA Geforce maar de en heefd 256 bit en de andere 64 bit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
9 jaar geleden
volgens mij haal je enkele termen door elkaar ?
bedoel je misschien 256 mb en 64 mb ?
want bits heeft met kleur diepte te maken ?
is het MB dan deze kunnen gewoon naast elkaar als je er tenminste de slots voor hebt ?
heeft je moederbord daar wel de poorten voor ?
zit er niet al een onboard videkaart op ? dan zou je 3 videokaarten hebben
is 256 mb tegenwoordig al niet snel te weinig ? voor gamen heb je tegenwoordig al 512 mb nodig en dat is al minimaal.
ook voor beamers etc zou ik al snel groter dan 64 mb kiezen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1. Waarom wil je 2 videokaarten? Om SLI/CF te gaan gebruiken? Dan heeft dat totaal geen zin. Gebruik dan liever 1 betere graka. 2. Waarom NVIDIA? Heb je een dure G-sync-compatible monitor? Nee? Dan heeft NVIDIA kiezen totaal geen zin! Kies dan voor een AMD graka die presteren even goed of beter voor een veel lagere prijs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
256 bit in een videokaart. Zeer waarschijnlijk de geheugenbusbreedte.
Wat beamers er mee te maken hebben weet ik niet. Beamers hebben eerder een kleinere resolutie dan een grotere. http://tweakers.net/pricewatch/339487/msi-geforce-gtx-760-gaming/specificaties/ (onder kopje geheugen) Hoe je aan een videokaart met 64bit geheugenbus komt snap ik niet, dat je denkt dat die goed is alle helemaal niet. Een 64bit GPU gaat niet werken in SLI met een 256 bit GPU.

Het beste antwoord

Dat maakt verder niet veel uit. Alleen is de 256bit videokaart iets beter en sneller als de 64 bit videokaart. De 256 bit kan 4 keer meer data verzenden en ontvangen dan de 64 bit. Dus je kan ze allebei in je computer zetten.