Wat te doen bij een ''kernel-power'' probleem bij een laptop?

Goedendag,

De laatste tijd krijg ik steeds een blauw scherm op mn laptop met daarop dat mijn laptop opnieuw word opgestart.

Ik heb na wat zoeken begrepen dat het een kernel-power probleem is. Nu heb ik wat zitten googlen maar ik kom er alsmaar niet uit. Ik (denk) dat mijn drivers wel up-2-date zijn. Tenminste ik heb geen melding of iets dergelijks gekregen dat het geupdate moet worden. Weet er iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Laptop specs:
Intel core i7 4700HQ 2.4GHz
Nvidia geforce 845M
Harde schijf-500GB
Werkgeheugeb-6GB

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1. Controleer dat de koeling van de PC proper is.
2. Controleer de harde schijf en het ram geheugen. Dit kan je met de Ultimate Boot CD. Meer info:
http://decomputer.be/boot-disk-ultimate-boot-cd/
3. Controleer dat er geen virussen en malware aanwezig zijn op de PC.
4. Controleer dat je drivers up-to-date zijn. Dit kan je bijvoorbeeld met SlimDriversFree. Meer info:
http://decomputer.be/windows-drivers-installeren-en-updaten/
5. Zorg dat je Windows zelf up-to-date is.
6. Als het probleem dan nog niet opgelost is overweeg je beste een herinstallatie van je Windows.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je de code posten?

Antwoorden (1)

Een kernel is een stukje van je waarschijnlijk opgesplitste processor bijvoorbeeld duo core quad core hexa core etc, ik raadt aan uw werkgeheugen even uit de pc te halen dit eventjes zo te laten en het er later weer in te stoppen en daarna kijken of het probleem zich weer voordoet,hierbij reset je dus eigelijk het geheugen van de computer.

Toegevoegd na 21 seconden:
Anders zou het opnieuw installeren van de computer met windows ook een goede optie zijn.