Hoeveel is Mijn pc nog waard?

Ik wil mijn pc Verkopen maar weet nog niet precies wat die nou waard is. de pc is 1jaartje oude en doet de meeste spellen. hier zijn de specs:
CPU: AMD-FX 8320
GPU: 2xEen gtx660ti (dus 2 stuks)
Moederbord: Asrock extreme4 970
Spu: Thermaltake Berlin 630W
RAM: 10GB 2x4GB FURY 1866MHZ EN 1x2GB corsair 1600mhz
case: msi commander snow edition
Hdd: Seagate 800gb 7200rpm
OS: Windows 8.1

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Met die specs zou ik een vraagprijs doen van €800,-
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou eerder zeggen rond de € 700,-. De nieuwprijs is gemiddeld € 1000,- waarvan je 70% 2ehandse prijs rekent, kom je uit op € 700,-.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een pc moet je m.i. niet alleen rekening houden met hoe oud hij is maar ook met hoe zinvol de samenstelling is. Want zet je een pc misschien 'zinvoller' in elkaar ben je misschien goedkoper uit. En uiteraard gaat er dan nog een percentje af omdat ie al een jaar oud is.

Doe ik die denkoefening bij bovenstaande specs kom ik op een bedrag van €470.

Dat is waarschijnlijk veel minder dan je had verwacht, maar voor slechts een klein beetje meer kan een potentiële koper al een gelijkaardige en zinvolle(re) samenstelling maken.

Op een cpu bespaar je namelijk ofwel wel ofwel niet. Bij een nieuwe pc heeft 2x een graka weinig zin en als je daar al rekening mee houdt hoeft ook die voeding niet zo zwaar te zijn. Wat dat geheugen betreft hadden dezelfde modules en 1600 MHz volstaan en voor een mooi bedrag kan je tegenwoordig heel wat meer opslagruimte aanschaffen. En ook de systeemkeuze kan verschillend zijn.

Ik zou sowieso al verkopen zonder die 2de graka en die apart verkopen. Als je zelfs alle onderdelen apart verkoopt (kost inderdaad meer moeite) kan je er m.i. meer voor te vragen, dan kan je er misschien voor alles in totaal zo'n €850 voor vragen.