op de ps3 kan ik met minecraft mijn vriend niet joinen . alles is goed alleen me upnp niet die is niet beschikbaar is upnp persee nodig voor dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je hebt waarschijnlijk een Kpn Experiabox. Die staan bekend om geen al te beste ondersteuning te hebben voor uPnP. Er bestaan al meerdere topics over dit probleem.

De oplossing? Koop een nieuwe router en sluit jouw ps3 er op aan. Dit is niet erg moeilijk te doen als je een router koopt (vraag bij bijv. de s**urn om advies) en sluit hem aan op een ethernet kabel (meestal geel). Je kan ook hem in je meterkast zetten en dan het aansluiten, dit is echter moeilijker.

Uiteindelijk maakt het niet uit wie je provider voor internet is, je hoeft alleen een router te kopen, hem aan te sluiten, en dan je ps3 er op aan sluiten. Je kan ook de router nog anders gebruiken, maar dat moet je zelf weten. In de bron vind je meer informatie over aansluiten (Kpn forum maar als je bijv. Ziggo hebt maakt ook niet uit)

UPnP is overigens wel nodig, het is een belangrijk element voor online gamen. Het gaat vooral om communicatie tussen verschillende apparaten d.m.v. internet. Het staat niks voor niks ook voor universal plug and play. Ik hoop dat dit je helpt en dat je snel samen kan Minecraften!