wat is een Virtual Hard drive?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5.9K
fremar
9 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/VHD_(file_format)

Het beste antwoord

Een virtuele harde schijf komt uit de wereld van de virtuele computer.

Zo'n virtuele computer is een stuk software wat doet alsof het de hardware van een andere computer is. In zo'n virtuele computer kun je dan b.v. een ander OS installeren (B.v. Linux, of DOS of een oude Windows) maar ook kun je een veilige eenvoudig te herstellen, omgeving creëren.

Zo'n virtuele computer, zo schreef ik al, gebruikt software om hardware na te doen. Zo zal de harde schijf van die virtuele computer veelal als een speciaal soort bestand worden opgeslagen. Dat bestand vertegenwoordigd dan een virtuele harde schijf

Dat is de virtuele harde die je ziet.

Nu is het soms ook handig dat het gast-systeem, waar de virtuele computer op is geïnstalleerd ook bij de data op die virtuele schijf kan. Vandaar dat je dat bestand vanaf windows 7 ook gewoon kan koppelen aan windows zelf.

In andere woorden: windows ondersteunt het lezen en schrijven van virtuele harde schijven.

Omdat dit standaard is ingebouwd kun je het ook tegenkomen zonder dat je een hele virtuele computer hebt opgetuigd. Maar de funktie heeft eigenlijk alleen maar nut in combinatie met zo'n virtuele computer.

Zelf een virtuele schijf maken (zonder virtuele computer):
http://www.howtogeek.com/howto/5291/how-to-create-a-virtual-hard-drive-in-windows-7/

Een virtuele computer maken:
http://www.howtogeek.com/howto/11287/how-to-run-ubuntu-in-windows-7-with-vmware-player/
en
http://www.vmware.com/nl/
en
http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx?cbcid=65&listid=ceb04600-fc85-4074-8b8a-0d10c8e9b7e7
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een virtual hard drive is een harde schijf die niet echt bestaat, maar "virtueel" is. Vaak wordt een harde schijf opgedeeld in meerdere partities, zichtbaar als aparte harde schijven in je verkenner. Fysiek is het maar één harde schijf echter er zijn meerdere virtuele harde schijven. De computer "denkt" dat het er meerdere zijn, maar er is maar één èchte harde schijf. Virtueel is dus eigenlijk doen-als-of.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je een virtuele harde drive hebben in een computer zonder een fysieke harde schijf?
In de computerwereld zijn er fysiek harde schijven en virtuele harde schijven.

Bij de servers kennen wij al veel langer het begrip virtueel en fysiek.

Al in de dos tijd had het het verschijnsel dat je 1 grote fysiek harde schijf had, maar dat je die in meerdere partities op deelde. Nu kan je een of meerdere partities aan een drive letter koppelen. Deze drive letter is te zien als een virtuele harde schijf.

Nu met de wat moderne besturingssystemen kan er veel meer. En nu hoeft de virtuele hard drive niet eens meer fysiek in de computer te zitten, maar mag ook ergens anders zijn in het netwerk. En voor netwerk mag je lezen, het thuisnetwerk of internet.

Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het zelfs mogelijk een om virtuele hardschijf aan te maken in het geheugen. Tegenwoordig past een totale virtuele machine inclusief virtuele hardschijf en virtuele geheugen gemakkelijk in 1 Gb.

De verschil tussen een virtuele hardschijf die volledig in het geheugen zit en een SSD of een USB stick is niet gemakkelijk te geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Wat jij beschrijft zijn "partities", "Netwerk drives" en "Memory drives".
Dat zijn heel andere begrippen dan "Virtual drives"