Welke SSD kan ik beter kopen voor laptop, Crucial MX100 128GB of Samsung 840 120GB?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Samsung 840 worden vaak aangeraden. Dus als je twijfelt tussen deze twee zou ik niet twijfelen en voor samsung kiezen.

Persoonlijk komt de samsung 840 bij mij pas op de tweede plaats. Ik verkies de OCZ vector 150.

Beiden zitten ongeveer gelijk qua performance. Maar ik vindt het prettiger dat OCZ minder vaag doet met z'n benamingen (samsung heeft al tig verschillende benamingen met 840 in z'n assortiment zitten, dat maakt het er niet duidelijker op).

Let er gewoon op dat de ssd er in past (qua hoogte) en dat er stroom genoeg geleverd wordt door de laptop (moderne ssd's verbruiken namelijk meer dan klassiek laptop hdd's).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een goede goedkope ssd wilt: dan is de Crucial een goede keuze: betrouwbaar en solide. Niet razendsnel, maar bij normaal pc gebruik snel genoeg.
De Samsung is ongeveer 30 Euro duurder dan de Crucial op Amazon.de.
Voor het geld dat je spaart zou je eventueel meer geheugen kunnen kopen. Dit zal beter voor de pc en ook voor de SSD zijn.
Ik weet niet hoeveel geheugen je pc heeft, maar ik heb een combinatie van 12 gb RAM en een SSD. Het virtuele geheugen heb ik uitgeschakeld en mijn PC is binnen 20 tot 22 seconden opgestart.
Doordat je virtuele geheugen op je SSD gaat schrijven, zal deze ook meer slijtage hebben. Met een groot RAM geheugen kun je het virtuele geheugen uitschakelen en in het RAM blijven werken: de PC verwerkt alles sneller en werkt dan soepeler. Trouwens dit ook in combinatie met een zeer goede grafische kaart... deze neemt ook weer werk af van de CPU...

Toegevoegd na 6 minuten:
Natuurlijk besef ik nu pas dat je het over je laptop hebt. Echter stop daar zoveel mogelijk RAM in en je zult zien dat ie sneller werkt.