hoe komt het dat ik op fn moet drukken als ik de p wil? op mijn laptop

mijn toetsenbord doet sinds kort heel raar, want als ik de p wil hebben dan moet ik eerst de functie knop FN indrukken en dat pas krijg ik de letter p. als ik dit niet doe krijg een asteriks

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan ook proberen om control en shift in te drukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het komt door een bug in de software. Wat je moet doen is twee keer op de FN-toets drukken. Ook kan het zijn dat het in de BIOS zit. In dat geval verschilt het per laptop en moet je Google even om raad vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan zijn dat het een hardware fout is (wat ik persoonlijk niet denk) waarschijnlijk is het een software fout, even kijken op de website van de leverancier je pc opzoeken en kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn, het kan te maken hebben met je toetsenbord driver, misschien je bios als die niet werken kan je je chipset proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval kan er een fout zitten in je register (allemaal ingewikkelde code's niet interessant :p) je kan als laatste proberen om je windows overnieuw te installeren hiervoor is het wel belangrijk dat je je belangrijke gegevens wel back-up't dit kan je doen op een hardeschijf, usb oid. Als je je windows overnieuw installeert raak je namelijk al je programma's en documenten kwijt, mocht dit het probleem niet oplossen is het toetsenbord kapot indien de laptop nog binnen de garantie periode valt kan je contact opnemen met je leverancier. Afhankelijk van het merk van je laptop komen zij hem dan repareren, ophalen of moet je hem ergens afleveren. Indien die buiten de garantie valt kan misschien iemand die je kent hem repareren voor je, mocht dat niet zo zijn dan kan je naar de plaatselijke computer reparatie bedrijf gaan (zit er meestal wel) maar dan ben je waarschijnlijk 80-100 euro kwijt..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook even kijken of je toetsenbord niet toevallig op de verkeerde taal staat bij je configuratiescherm maar dat zal wel niet want een fn is in principe hetzelfde ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Nederland wordt het us-toetsenbord als standaard gebruikt