Kan ik mijn laptop scherm vervangen met een ander laptop scherm?

Mijn laptop scherm is laatst gebroken mijn vraag is nu of ik met een ander laptop scherm van precies hetzelfde merk (asus) en precies de zelfde grootte het laptop scherm kan vervangen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (3)

Jazeker. Laptop schermen zijn gewoon vervangbaar. Echter is dit een heel ingewikkeld klusje en kan je dat beter aan de fabrikant over laten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Valt wel mee. Heb het ook een keer gedaan, moest alleen wel mijn hele laptop uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Scheelde me wel 200 euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het scheelt inderdaad veel geld. Je moet er wel verstand van hebben. Statische elektriciteit is erg gevaarlijk. Als je bij toeval een beetje geladen bent door bv het tapijt, kan je belangrijke onderdelen van je laptop stuk maken.
Ik sluit me bij mijn voorganger aan. Je kunt het vervangen en er staan op bijvoorbeeld Youtube heel goede videofilms waarbij je kunt volgen hoe je dat moet doen. Op Ebay kun je vaak goedkope defecte laptops van hetzelfde merk vinden.
Bijgevoegde Youtube film is slechts één van de vele en je kunt het beste specifiek voor jouw laptop een film zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een laptop scherm is te vervangen, maar je dient het wel eerder gedaan hebben. Dus het is aan te raden om het te laten doen of eerst je goed in te lezen en de vervanging goed voor te bereiden.
Een vervangende beeldscherm dient te passen, dus even groot en de aansluiting dient ook te passen. Maar hetzelfde merk niet nodig. Een goede verkoper kan je adviseren welke scherm past en welke niet.