Wat is het verschil in klasses bij een scandisc?

Bij een eerdere vraag over kabels en oplader via USB kreeg ik veel vragen.

In de handleiding van een apparaat staat dat dit alleen met scandisc werkt. Deze is niet bijgeleverd en moet apart worden aangeschaft.
Er staat een waarschuwing dat hiervoor klasse 6 of hoger nodig is. Minimaal aantal GB voor de SD wordt ook genoemd, maar dat heeft met mogelijke gebruiksduur te maken. Snelheid ook, maar er zit een automatisch functie in dat er wordt opgeschoond als er te weinig is en dat volgens het principe ouderdom.
Opslag moet dan via een laptop. Opladen den gebruik kan ook via laptop, maar niet duidelijk is hoe. Handleiding is onduidelijk.
Accu moet 4 kaar worden opgeladen en ontladen voordat het apparaat mag worden gebruikt.

Ja, ik vind het ook warrig. Hoe kan ik dit gebrek aan informatie duidelijk krijgen?
Dus ik start met het zoeken naar een voordelige SD van minimaal klasse 6.
Ik vind er meerdere van klasse 4. En vandaar deze vraag.
Het is ook een beetje lastig om te bepalen onder welke categorie deze vraag valt. Ik weet niet van welke technologie er gebruikt wordt.
Videocamera en webcam zijn twee vergelijkbare voorbeelden. Mijn fotocamera en tablet kunnen ook gebruikt worden om te filmen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Als ik weet wat de klassen betekent dan kan ik gerichter zoeken.
De klasse wordt niet overal genoemd in de specificaties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk het merk SanDisk ? Vreemd dat een apparaat precies dat merk nodig heeft, elke SD kaart die voldoende snel is (bepaald door de klasse) zou eigenlijk moeten werken. Class 6 will zeggen: 6 megabyte schrijven per seconde. Class 4 is dus 4 megabyte per seconde. Het is dus aan te raden niet voor een class 4 te gaan als class 6 gevraagd is.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#Speed_class_rating

Toegevoegd na 2 uur:
Het belangrijkste waar je op moet letten is of je (oudere) device wel SDHC of SDXC kaartjes aankan. De oude "gewone" SD kaartjes gingen maar tot 2GB (soms 4GB), SDHC bestaat sinds 2006 en gaat tot 32GB.

De adapters die je noemt zijn alleen een "houdertje" voor kaarten van een kleiner formaat en geven de elektrische signalen door. Een microSD met een SD adapter is net zo goed als een gewone SD kaart.
gvrox
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Scandisk is/was een programma van Microsoft, SanDisk is een merk van flash geheugen. Weet je zeker dat er Scandisk op jouw kaartje staat ? Misschien een nepmerk ofzo ? :) Een foto ervan zou wel leuk zijn.