ik heb een harde schijf met drie volumes, ik wil die samen voegen tot één volume kan dat en hoe doe ik dat?

ik zou graag van mijn harde schijf opnieuw één volume maken zonder de data te verliezen op volume D: te verliezen en waarom heet de schijf D: niet C:?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Het beste antwoord

via software als partition manager ofzo kun je deze weer 1 maken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom geef je nauwelijks informatie?

Andere antwoorden (4)

Als je de inhoud van E: en C: opgeteld op D: kunt kopieren, dan kun je die volumes verwijderen, en onder windows 7 kun je het volume weer resizen tot z'n oorspronkelijke volume....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met EaseUS Partition Master, Partition Wizard en soortgelijke programma's, die je als particulier vaak gratis kunt gebruiken, kun je partities herindelen zonder informatie te verliezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dit je harde schijf is, waarop je OS staat, zul je waarschijnlijk Windows XP hebben, want voor Windows 7 of 8 is de schijf te klein.
Het kan zijn dat D als grootste partities gekozen werd bij de installatie van Windows. Misschien was de schijf al ingedeeld in 3 partities voordat het OS geïnstalleerd werd.
Al naar gelang hoeveel gegevens jij op C en E hebt staan, kun je deze gegevens misschien op een andere schijf kopiëren, misschien zelfs op een usb-stick zetten of bij D...
Dan kun je C en E met een partitieprogramma zoals Paragon Partition Manager, deleten en samenvoegen.
Is het je enige harde schijf, zou ik het ook niet anders doen. Je bedrijfssysteem en data op één en dezelfde partitie is af te raden. Mocht je om de een of andere reden je Windows opnieuw moeten installeren, kun je zo zonder veel werk, deze partitie opnieuw formatteren.
Je kunt met het partitieprogramma van Paragon ook andere letters aan je partitie geven. Niet altijd, maar als de schijf het toelaat. De mogelijkheden bestaan in ieder geval in dat programma.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk is windows vanuit een ander systeem geïnstalleerd die de huidige boot partitie dan als D: aanzag.

Je kan met partities spelen maar ik zou dat niet doen met de windows partitie manager. Die durft er wel al eens wat fout mee doen.

Kies een degelijke partitiemanager. Mogelijk kunnen partities niet altijd samengevoegd worden met behoud van data, maar het makkelijkst is om dan achteraf gewoon een backup terug te plaatsen. Wil je geen risico nemen en het op 1 backup houden? Dan kan je desnoods tussen het resizen door data overhevelen naar de andere partities (of nee, dan liever alsnog van die backup, dat gaat sneller, heb je 3 kopieën kan je dan diegene die plaats moet ruimen verwijderen).