Is mijn cpu temperatuur (i3 4150 +- 35 grade) met H80i warm? (zie verder uitleg)

Ik heb een nieuwe pc gebouwd met de kast bitfenix prodigy m. De temperatuur werd met de standaard cooler zo rond de 35-40 in idle. Nou dacht ik dus dat het aan de warme kant was en heb er een Corisair h80i op aangesloten. Nu zie ik eigenlijk bijna verschil in idle temperatuur en zit hij nog steeds rond de 35 graden. Is dit niet wat aan de warmere kant? Ik heb een stress test gedaan en in full load werd hij rond 55 graden in dat geval zit het wel goed denk ik.. of mijn air flow goed is weet ik niet. De koeler blaast koude lucht naar binnen en wordt omhoog geblazen door een fan aan de bodem de 2 bovenste fans zuigen het uit de kast. (zie foto).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foto doet het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet blij zijn met 35 graden! Mijn laptop komt soms over de 90 graden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
35 graden is toch mooi?
Wat dacht je dan? Tis geen koelkast. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik dacht is dat hij cooler zou zijn aangezien een vriend van mij de i3 4130 heeft met een veel kleinere kast en minder krachtigere cpu koeler en zijn pc is een stuk kouder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar staat de computer (voldoende koele lucht aanvoer)?
En niet alleen de processor produceerd warmte (voeding e.d. ook).
Maar wat is "een stuk kouder" dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PC staat naast me op het bureau. stuk kouder is zeker 10 graden ongeveer in idle en full load

Antwoorden (1)

Volgens deze website, en een aantal andere, is de maximum opertating temprature van deze CPU 72°C. 35°C is dus gewoon normaal op idle en de stresstest haalt hij ook.
Je CPU zal van deze tempraturen, waarschijnlijk niet kapot gaan.

Toegevoegd na 40 seconden:
Edit: Btw doe wat aan je cable managment. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor toevoeging +1 :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze kast heel nogal anti kabel management
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tiewraps doen soms wonderen (vooral om kabel uit de luchtstroom te houden).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm. Ik heb inderdaad iets betere kabel management nu heb alles lekker aan de zijkant gepropt. Op 1 of ander vreemd manier werkt het nu wel prima en wordt de pc bij opstarten 25-26 graden, na een tijdje rond de 30 wat ik nog prima vind voor een micro itx. Wat ik nog wel vreemd is dat wanneer hij na full load (bijv gamen) langzaam afkoelt hij heeft er echt 10 minuten voor nodig om weer rond de 30 graden te worden van 40-45c.. Hoe kan dit?