Hoe weet ik als de CPU compatible is met een moederboord?

Bijvoorbeeld als mijn moederboord kapot is, zou ik evt een nieuwe kopen.. maar dan moet ik eerst weten of mijn CPU compatible is met de nieuwe moederboord..hoe weet ik dat??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je moet de compatibiliteitskaart van de fabrikant van.zowel de CPU als het moederbord raadplegen. Meestal worden deze online opgesteld, voor oudere modellen op sites van derde partijen.

*En het is OF niet als in de titel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn 2 zaken waar je op moet letten:

1. De cpu moet in de socket van het moederbord passen.

2. De chipset van het moederbord moet je cpu ondersteunen. Beiden moeten dus compatibel zijn met elkaar.

Moeilijker is het niet.