wat is de beste harde schijf voor een minecraftserver, gameplay en game capture?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maakt niet echt uit, maar daar moet je meer RAM (denk) geheugen in doen in plaats van opsla geheugen. Een goeie grafische kaart helpt ook

Antwoorden (3)

Hardeschijf?
Dat maakt geen drol uit. Al heb je een hardeschijf van 10gb. Zo groot is Minecraft niet!
Voor een dedicated server heb je wel veel RAM geheugen nodig.
Ik zie dat je gameplay wil capturen, ik raad je aan (als je daar het geld voor hebt) een videokaart te kopen die compatible is met shadowplay, dan verlies je weinig frames. I5 dual/quadcore 2,4/3,4Ghz en je kunt MineCraften tot je erbij neer valt! :)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk dat is allemaal bij mij goed maar ik ben nu mijn Windows schijf van 300GB aan het belasten en dat vind mijn computer niet zo fijn. (Die schijf is traag) En voor een server is dat niet handig. Dus ik zek een schijf die dit goed aankan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*zoek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan je harde schijf precies "traag" zijn?
Je computer word volledig gestuurd door je CPU, misschien moet je die vervangen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je echt denkt dat dit toch aan je harde schijf ligt dan kun je een SSD schijf kopen, die zijn heel snel. Hiermee starten programma's veel sneller op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een harde schijf kan traag worden door fragmentatie. Plaats de server op een Linuxpartitie die geformatteerd is als ext4. Dan heb je minder last van fragmentatie. Of zet het op een SSD zoals Marcel al voorstelt. Eentje van 32GB is al meer dan genoeg. Maar vergeet niet dat naast hardware ook verbindingssnelheid van belang is als je een server wil hosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg Maarten!
En inderdaad je internet snelheid is heel belangrijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in feite zijn alle klassieke harde schijven traag. Omdat de cpu net zo snel is zijn de harde schijven dus meestal de bottle necks van hedendaagse pc's.
Hallo,
Ik weet dat de meeste Minecraft Youtubers(CaptainSparklez Skydoesminecraft BajanCanadian...) fraps gebruiken voor recording.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je denkt dat je een snelle harde schijf nodig hebt zou ik kiezen voor iets als de Seagate Barracuda 7200.14