hoeveel is mijn pc waard?

ik wou mijn pc verkopen omdat ik niet meer zoveel game. maar hoeveel is mijn pc nog waard? ik zat te denken rond de 900 euro maar op marktplaats krijg ik niet meer geboden dan 600 euro weet iemand wat mijn pc nog echt waard is? hier zijn de specs:

cpu: amd-fx 8320
gpu: 2x een gtx660ti dus 2 stuks
spu: thermaltake berlin 630w
moederbord: asrock extreme4 970
koeler: scyte mugen 3
case: thermaltake stormtrooper snow edition
os: windows 8.1
ram: 10gb 2x 4gb fury-1866mhz 1x 2gb corsair-1600mhz

weet iemand hoeveel dit waard is ik stel het zeer op prijs als er antwoord wordt gegeven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
ronron1212
9 jaar geleden
veel geld 600 euro zo hem dan maar gauw verkopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo veel in waarde gedaald? (toendertijd) was ie nieuw 1200euro
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar iemand die er geen verstand van geeft kan die er meer voor geven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik was van plan als ik deze heb verkocht een nieuwe te bouwen. De onderdelen bij elkaar zijn 830 euro. Zou ik die wel met 100-250 euro winst kunnen verkopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verkoop mijn onderdelen meestal los, ben ze sneller kwijt en krijg er soms ook nog wat meer voor ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Maar iemand die er geen verstand van geeft kan die er meer voor geven?" Je bedoelt dat je van plan bent om nietsvermoedende mensen op te lichten? Dat is wel heel erg onbeleefd, om het netjes uit te drukken. Computers zijn geen investering. Je mag blij zijn met het bod dat gedaan is op Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik een nieuwe ongebruikt bouw kan ik die verkopen met winst?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als jij met je spullen de winkel uit loopt en ze doorverkoopt zijn ze al 2e hands, en dus minder waard... En waarom zou men van jou een 2e hands PC kopen voor meer geld dan ie nieuw in de winkel kost? En hoe zit het met de garantie? Want als ik van jou een PC koop en er werkt iets niet, klop ik bij jou aan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is elke computer ja 2de hands want als de fabriek
De onderdelen erin stopt zijn ze al 2de hands
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als ik een computer (nieuw) bouw. En ik doe er niks mee alleen software installeren en verder niks zodat ie nieuw blijft. Kan ik die met winst verkopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mensen kopen liever een nieuwe computer waar zij alles zelf op doen.
2e hands heeft in de techniek gewoon een hele slechte naam. Computers met onderdelen van €1500,- kunnen zo instabiel geworden zijn dat een computer nieuw van 700 euro beter is. Een vriend van mij heeft voor een kleine €800,- een PC gekocht waarmee hij Crysis 3 op ultra kan runnen met 60fps avarage.
Een 2e hands computer in die prijscategorie dat dat MEESTAL niet. Natuurlijk is jouwe nieuw, en je ZOU hem met winst kunnen verkopen, maar probeer maar is de juiste koper te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe bedoel je? dat ik alles in elkaar zet en de koper zelf het software er enzo opzet of bedoel je iets anders? en mijn computer (2de hands) in die prijscategori doet crysis 3 op ultra met 30-40fps
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je computers commercieel bouwt en verkoopt, dan kun je er aan verdienen. De marges zijn echter klein. Je zou als particulier je diensten kunnen aanbieden aan bekenden en familie, tot op zekere hoogte is dit toegestaan door de Belastingdienst. Vraag ze bijvoorbeeld EUR 20,- tot EUR 50,- voor de moeite. Lukraak nieuwe pc's bouwen en via Marktplaats te koop aanbieden zal je echter weinig opleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel dat je het zegt. Want ik wou al een computer bouwen en dan via marktplaats verkopen.
Maar dan doe ik wat jij zei vragen of familie of bekenden nog een computer nodig hebben.
DANKJEWEL!

Antwoorden (1)

Ik zou denken een kleine €500 à €700 afhankelijk van de leeftijd.

Dat is de prijs van alle onderdelen nieuw min de prijs van 1 van de grafische kaarten en 1 ram-module en daar dan nog eens een redelijk percentage af vanwege het feit dat het om een tweedehandsaanbieding gaat.

Waarom ik niet zou betalen voor die grafische kaart?

Omdat 2 grafische kaarten meestal geen zin heeft. Tegenwoordig kan je met 1 grafische kaart al meerdere monitoren aansturen en voor een koper is het interessanter om te kiezen voor slechts 1 (betere) kaart. 1 kaart t.o.v. 2 kaarten heeft namelijk vele voordelen. Misschien is het een idee 1 kaart er uit te halen en die apart te verkopen?

Waarom ik niet zou betalen voor de laatste ram-module?

Omdat men tegenwoordig graag gebruik maakt van multi-channel geheugen. En met maar 1 corsair op dat 2de channel lukt dat natuurlijk niet. Die 2 GB gaat het bovendien ook niet maken. Voor de meesten zal 8 GB dan ook ruimschoots volstaan en indien niet zal men al snel opteren voor 12, 15 of 16 GB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dankje