heb ik een koeler nodig voor mijn laptop?

ik heb een acer aspire 5749 series.
ik gebruik hem iedere dag om even video's op youtube te kijken en even facebook en dergelijken bij te werken.
al met al best veel.
heb ik een koeler nodig?
Heb verder geen last van oververhitting gehad maar ben gewoon benieuwd:)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Nee, een koeler is alleen echt nodig bij een computer waar games (kunnen ook kleine spellen als Minecraft zijn, ff een voorbeeld geven) op gedraaid worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet als de luchtwegen vol met stof zitten...
Nee een LT of PC heeft al genoeg ingebouwde koeling.
Als de pc te heet word, moet ie schoongemaakt worden.
Die onderzet koelers is grote onzin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo'n koeler werkt heel erg goed en is ook belangrijk om de levensduur van de computer te verlengen. Verder heb ik geen idee wat je bedoelt met LT. -1
Het hoeft in principe niet, als de temperatuur te hoog wordt moet je of even met een stofzuiger langs de luchtuitgangen van de laptop gaan of zet hem op vier pootjes. Beide methodes zijn erg effectief en kosten niets!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je de eerste doet is r een grote kans dat je laptop statisch geladen worden en dood gaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stofzuigen bij een PC is dus een slecht idee!
absoluut niet. bij licht gebruik (facebook,...) wordt je pc amper belast. de standaard koeling volstaat zeker. een "onderkoeler" kan soms de lucht die de laptop zelf verplaats verstoren. zorg ervoor dat de koeling vrij blijft, ontstof het desnoods eens. (met stofzuiger of luchtdrukspuitje) . een laptop op een schoot nemen kan voor koelingsproblemen zorgen. een vlakke onderkant (stuk karton,...) lost dit op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je schrijft "al met al best veel", maar met video's kijken en Facebook in de gaten houden wil ik je toch een lichte gebruiker noemen. Extra koeling is zeker niet nodig. Je zou periodiek, bijvoorbeeld elk kwartaal, even je ventilator kunnen schoonzuigen. Zet de mond van de stofzuiger tegen het rooster waar de ventilator lucht uit blaast. Zo voorkom je dat stof zich ophoopt waardoor de ventilator slechter zou kunnen presteren.